Natalia

Nikt nie inspiruje mnie tak, jak dzieci. Każde spotkanie z nimi jest dla mnie niezwykle pouczające. Dlatego, mimo braku wykształcenia pedagogicznego, towarzyszę dzieciom w bardzo różnych rolach od wielu lat. Początkowo jako ochotniczka w szkolnej świetlicy, później jako wolontariuszka w domu dziecka i niania, niedawno również tutorka w Fundacji Chlebem i Solą.

W relacji z dzieckiem staram się być zarówno uczącą kompanką, jak i uczennicą. Proces wychowawczy traktuję jako akt filozoficzny, w którym rolą nauczyciela/lki jest odkrywanie wraz z dzieckiem sposobów bycia w świecie i dróg do rozumienia tego, kim jest, przy jednoczesnym wskazaniu, że nie istnieją żadne gotowe odpowiedzi. Te wypracowują się dopiero we wspólnym procesie, w wymianie.

Głęboko wierzę w równy dialog i dziecięce kompetencje. W swoim podejściu staram się splatać moc intuicji, pedagogikę korczakowską oraz założenia porozumienia bez przemocy.

Poza miłością do dzieci, lubię się lenić, czytać i współbyć z pozaludzką przyrodą – z chrząszczami, robakami i błotkiem.

Jestem współtwórczynią Fundacji Różowa Skrzyneczka oraz Sklepu Galeria Karowa.

Maria

Z wykształcenia jestem pedagogiem. Pracuję również jako instruktor w Ognisku Teatralnym Teatru Ochota. Ukończyłam kurs z tutoringu. Kształcę się w kierunku pedagogiki teatru. Od początku studiów pracowałam jako animator dziecięcy, opiekunka oraz prowadziłam liczne warsztaty teatralne i profilaktyczne. W ostatnich latach byłam wychowawcą w Klubie Zamiast, do którego uczęszcza młodzież ze środowisk wykluczonych społecznie. Praca ta nauczyła mnie, że nawiązywanie relacji z dziećmi, podążanie za nimi, obdarzenie ich zaufaniem, dawanie poczucia bezpieczeństwa oraz traktowanie na równi ze sobą przyczynia się do ich prawidłowego rozwoju. Daje im to możliwość odkrywania siebie oraz własnych zdolności i umiejętności. Lubię tworzyć wspólnie z dziećmi, ponieważ to od nich najwięcej czerpię. Zielona Wieża to miejsce, które opiera się na nurtach pedagogicznych, które są mi bardzo bliskie. Prywatnie uwielbiam podróże i kino.

Justyna

Muzyk, nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz terapeuta pedagogiczny. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Swoje doświadczenie zdobywałam głównie podczas praktyk w czasie studiów oraz jako wychowawca anglojęzyczny w przedszkolach. Praca nauczyciela to dla mnie przede wszystkim budowanie bliskich relacji z dziećmi opartych na zaufaniu, szczerości, autentyczności i otwartości na ich potrzeby. To wspólna zabawa, służenie pomocą, gotowość do wysłuchania tego, co mają do powiedzenia, dostrzeganie i podążanie za ich zainteresowaniami oraz wspieranie w odkrywaniu świata. Inspiracje do pracy czerpię z pedagogiki Marii Montessori, edukacji leśnej i wychowania przez sztukę. Wierzę, że obcowanie dzieci ze sztuką już od najmłodszych lat w naturalny sposób kształtuje u nich wrażliwość na piękno, pobudza wyobraźnię, wzbogaca ich osobowość, a także dodaje odwagi w kreatywnym działaniu.

W słoneczne dni czas wolny spędzam aktywnie, na dalekich wyprawach rowerowych albo długich spacerach. Marzę o podróży do Afryki. W życiu cenię prawdziwą przyjaźń, wolność i możliwość wyboru oraz dobrą kawę o poranku 😉

Olga

Nazywam się Olga Mostowska. Jestem studentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Prywatnie mamą 3-letniej Jagody. Uwielbiam spędzać czas z dziećmi. Patrzeć i obserwować jak całym sobą doświadczają i eksplorują otoczenie. Ważne jest dla mnie dostrzeganie małych promyków ciekawości, jakie budzą w nich najróżniejsze rzeczy, sytuacje oraz tematy. Staram się za tym podążać. Jestem pasjonatką Metody Marii Montessori, dużo czytam i szkolę się w tym temacie. W pracy z dziećmi cenię sobie przestrzeń, dostosowaną do najmłodszych – aby samodzielnie i nieskrępowanie mogły w niej działać, kontakt z naturą/przyrodą, która sama w sobie jest prawdziwą nauczycielką i wychowanie przez sztukę, które moim zdaniem uwrażliwia na otaczające nas piękno, otwiera na nowe doświadczenia i rozwija emocjonalnie.

Zielona Wieża to przedszkole, które inspiruje mnie od dawna i bardzo się cieszę, że od teraz mogę być jego częścią. Chciałabym dać od siebie to co najlepsze oraz dalej uczyć się i rozwijać.

Natalia

Jeszcze jako licealistka zostałam wolontariuszką w Domu Dziecka. Wtedy właśnie nabrałam głębokiego przekonania, że moja praca zawodowa będzie związana z dziećmi.
W międzyczasie skończyłam studia pedagogiczne i zaczęłam współpracę z fundacjami na rzecz Domów Dziecka.

Prywatnie jestem mamą pięcioletniej Nikoli i dwuletniej Mai. Na co dzień towarzyszą nam dwa psy, a czasem też koty, dla których jesteśmy Domem Tymczasowym.
Mój świat wypełniają zwierzęta, długie spacery i książki. Tym co kocham, staram się dzielić z dziećmi w Zielonej Wieży.
Całkiem niedawno odkryłam, że frajdę sprawia mi pieczenie ciast.

Marta

Jestem nauczycielem i terapeutą pedagogicznym, prywatnie mamą trzylatka. Zielona Wieża to miejsce w którym dzielę się 10-letnim doświadczeniem w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi. Dzieci pokazują mi najwięcej o sobie samej i motywują do ciągłego rozwoju. Obecnie współpracuję również z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.

Ukończyłam szkolenia:

  • I stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
  • „NVC w relacjach” prowadzony przez Olę Bagińską
  • „Przyjaciele Zippego” – program promocji zdrowia psychicznego
  • „Vademecum nauczyciela rozpoczynającego pracę z osobami ze spektrum zaburzeń autystycznych”
  • „Trening Umiejętności Społecznych” Fundacji Synapsis
  • „Trening Umiejętności Psychospołecznych”
  • „Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem, z uwzględnieniem Zespołu Aspergera”
  • „Elementarz rewalidacji. Niezbędnik wiedzy o różnych technikach terapeutycznych” i wiele innych.

Maria

Pracuję z dziećmi od 13 lat, przede wszystkim jako niania w duchu NVC i Rodzicielstwa Bliskości, a także animatorka zajęć kreatywnych. Uważam, że tworzenie bezpiecznej empatycznej przestrzeni i oddawanie dzieciom sprawczości jest kluczowe, żeby rozwijały się prawidłowo i budowały relacje oparte na wzajemnym szacunku – zarówno z rówieśnikami, jak i otaczającymi je dorosłymi. Tworzenie małych społeczności, w których każda osoba może być sobą, to dla mnie początek pozytywnej zmiany społecznej. Chcę współtworzyć miejsca, w których nie reprodukuje się uprzedzeń i stereotypów, a wspiera współpracę, równość i wolność w doświadczaniu i uczeniu się od siebie, a także w badaniu granic i ich stawianiu. Marzę o tym, żeby dzieci niezależnie od stopnia uprzywilejowania w społeczeństwie miały szansę doświadczyć takiego podejścia w placówkach edukacyjnych i szerzej, w relacjach nawiązywanych w życiu. Praca z dziećmi, ich szczerość i niekonwencjonalne myślenie, sprawiają, że ciągle z nowych perspektyw mogę patrzeć na siebie i świat. Dlatego wspólny czas to dla mnie przyjemność i przygoda.

Karolina

Nazywam się Karolina. Jeszcze studentka psychologii, zgłębiająca tajniki NVC oraz rodzicielstwa bliskości.
Ważne są dla mnie równość, empatia, szczerość i otwartość na drugą osobę.
Prywatnie jestem szczęśliwą osobą, która odnalazła swoje miejsce na świecie. Wspierana przez wiele osób, mam siłę i energię do dawania tego co we mnie najlepsze.

Razem przez życie maszeruje ze mną moja Córka, która jest dla mnie najważniejszą zewnętrzną motywacją. Dzięki Niej, jestem gdzie jestem i dzięki Niej mam siłę i odwagę by iść dalej, doświadczając wciąż więcej.
Cenię sobie chwile na świeżym powietrzu. Uwielbiam książki – zarówno te o dzieciach jak i beletrystykę.
W Zielonej Wieży mam możliwość doświadczania obecności drugiego człowieka – obserwuję rozwój moich podopiecznych, dając im miejsce do wyrażania swoich potrzeb.

Ukończyłam szkolenia:

  • szkolenie trenerskie fundacji Family Lab
  • Seksualność dzieci i młodzieży prowadzone przez Agnieszkę Stein
  • kurs trenera 1 stopnia zajęć Sensoplastyka
  • język serca w pracy z dziećmi i młodzieżą organizowaną przez Wyspę Zmian
  • szkolenie Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów
  • intensywny kurs NVC „Kompas-od strachu do wolności” u Arniny Kashtan