Martyna

Jestem osobą odpowiedzialną, dobrze zorganizowaną oraz cierpliwą. W kontaktach z dziećmi staram się dostrzegać, rozumieć i reagować na ich emocje i potrzeby. W swojej pracy często odnoszę się do pedagogiki zabawy, która jest naturalną formą aktywności dziecka. Cenię sobie również aktywność fizyczną, ponieważ uważam, że ruch wyzwala w przedszkolakach największą siłę i kreatywność. Priorytetem dla mnie jest stwarzanie w grupie poczucia bliskości, zaufania i bezpieczeństwa.

Julia

Julia

Z wykształcenia pedagog, nauczyciel wspomagający oraz nauczyciel wychowania przedszkolnego.

Od kiedy pamiętam to chciałam pracować w zawodzie w którym miałabym kontakt z drugim człowiekiem. Jeszcze za czasów dzieciństwa chciałam zostać „skleparką” z biegiem czasu był pomysł aby zająć się psychologią ale summa summarum wyszło na to, że najlepiej pracuje mi się z dziećmi i właśnie w tym kierunku chcę podążać.

Zaczęło się od opieki nad dzieciaczkami w fitness clubie (mamy szły ćwiczyć a ja w tym czasie sprawowałam nad dziećmi pieczę). Potem wylądowałam w Zespole żłobków jako opiekun dzienny dla dzieci do lat 3 i przez 7 lat pracowałam z maluszkami. A dziś jestem tu – w Zielonej Wieży we wspaniałym miejscu ze wspaniałymi ludźmi.

Czemu lubię te pracę? Ciężko powiedzieć. Po prostu czuję ,że jestem we właściwym miejscu i czasie. Uwielbiam spędzać czas z dziećmi, rozmawiać, dyskutować, bawić się, kreować inny świat, czytać książki, po prostu być z nimi w tych trudnych i mniej trudnych sytuacjach, rozumieć i akceptować emocje, poznawać wzajemnie swoje granice, podążać za potrzebami i wzajemnie uczyć się siebie.

Za co lubię dzieci? Za szczerość, autentyczność, elastyczność w każdej sferze, pomysłowość, niezwykłą wyobraźnię energię i radość z drobnych rzeczy.

W czasie wolnym uwielbiam odpoczywać, oglądać filmy ale i też podróżować, tańczyć, śpiewać po kątach, spędzać czas z moim psem, spędzać czas z przyjaciółmi i gotować.

Paulina

Jestem Paulina! Możecie znaleźć mnie w sali zielonej 🙂 Uwielbiam czytać książki Waszym Pociechom, zagłębiać się z nimi w niesamowite rozmowy i rozwijać Ich wyobraźnię na każdy możliwy sposób! Wierzę, że my również możemy się wiele nauczyć od dzieci i staram się być nauczycielką, która zawsze jest obecna dla dziecka i dostępna przy każdej przeżywanej przez nich emocji.

Aleksandra

Dzieci wołają na mnie Ola! Ja dołączyłam do zespołu wychowawców przedszkola i będę w sali zielonej. Chciałabym wnieść swoją osobą jak najwięcej w społeczność Zielonej Wieży. Chcę wspierać Wasze dzieci i stworzyć dla nich przestrzeń dla swobodnego (z jasnymi zasadami), pełnego zaufania rozwoju, gdzie jest okazywane zrozumienie dla wszystkich emocji, rozmawianie o trudnościach czy sytuacjach, gdzie nikt nie jest pozostawiony „sam sobie”. Wiem, że początki nie są łatwe, ale mam nadzieję, że uda mi się możliwie szybko nawiązać bliskie relacje z Waszymi dziećmi i z Wami, że będziecie mieć do mnie zaufanie. Myślę, że mogę powiedzieć, że dzieci inspirują mnie do znajdowania rozwiązań, do szukania odpowiedzi oraz majsterkowania czy tworzenia. Będę chciała pobudzać ich wyobraźnię, działać z nimi plastycznie czy „wydurniać się” przy wspólnej zabawie. Do zobaczenia!

Agnieszka

Z Zieloną Wieżą jestem związana od początku jej istnienia. Śmiało mogę powiedzieć, że jest moim drugim domem. W pracy z najmłodszymi dziećmi nieustannie fascynuje mnie niesamowity rozwój jakiego dokonują one w czasie swoich pierwszych lat życia. To dla mnie zawsze ogromna przyjemność być świadkiem zdobywania przez nich nowych umiejętności, pierwszych zachwytów i nieograniczonej ciekawości świata. Prywatnie jestem mamą energicznej dwójki: Jasia i Lili. . W wolnych chwilach piekę ciasta, czytam książki, spaceruję.

Olga

Cześć, tu Olga. Znajdziecie mnie w w zielonej sali. W mojej pracy uwielbiam patrzeć i obserwować jak dzieci całym sobą doświadczają i eksplorują otoczenie. Ważne jest dla mnie dostrzeganie małych promyków ciekawości, jakie budzą w nich najróżniejsze rzeczy, sytuacje oraz tematy. Staram się za tym podążać. Bardzo cenię sobie dostosowaną przestrzeń – aby samodzielnie i nieskrępowanie mogły w niej działać, kontakt z naturą/przyrodą, która wzniosła i surowa jest prawdziwą nauczycielką i wychowanie przez sztukę – dostrzeganie i przeżywanie wszelkiego otaczającego piękna: wytworów ludzkiej pracy, natury. Stwarza się wtedy niezwykłe miejsce do podejmowania własnych aktywności twórczych oraz pole na rozwój emocjonalny, umiejętność wyrażania siebie samego. W przedszkolu aby to wszystko mogło się dziać, najpierw potrzebna jest bezpieczna relacja. Ważne jest dla mnie odnalezienie z dziećmi własnych ścieżek do siebie, indywidualnych sposobów na kontakt i bliskość. Wtedy w dużym komforcie możemy iść dalej ❤ uściski ❤

Daniela

Nazywam się Daniela, jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Specjalizacje, jakie ukończyłam to surdopedagogika, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Swoją przygodę pracy z dziećmi zaczęłam jako opiekunka dziecięca, mam w tym 10-letnie doświadczenie. Najbardziej cenię sobie budowanie bliskiej relacji z dzieckiem opartej na empatii, uważności na emocje oraz indywidualnym podejściu do jego potrzeb. Kocham zabawy na dworze, w błocie, zabawy ruchowe oraz te z kartką i kredką 🙂 Mam w sobie dużo energii, cierpliwości i empatii. Na co dzień kocham sport oraz spacery po górach. W życiu stawiam na wzajemny szacunek, tolerancje, zaufanie oraz uważności na emocje drugiego człowieka.

Karolina

Jestem psycholożką i logopedką pracującą w nurcie niedyrektywnym. Prowadzę diagnozę i terapię z poszanowaniem Dziecięcych granic i potrzeb. Ważne jest dla mnie, aby Dziecko i Jego Rodzice czuli się bezpiecznie i komfortowo. W swojej pracy łączę podejście logopedyczne i psychologiczne. Lubię przyglądać się rozwojowi mowy z uwzględnieniem różnych perspektyw – widząc całego małego Człowieka. Od dziesięciu lat wspieram Dzieci i Rodziców zarówno na polu logopedycznym, jak i psychologicznym współpracując z przedszkolami, szkołami oraz poradniami psychologiczno – pedagogicznymi. Szkolę również studentów kierunków psychologicznych i medycznych z zakresu komunikacji z pacjentem. Obecnie współpracuję z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.

Swoją wiedzę i umiejętności pogłębiam i uaktualniam biorąc udział w szkoleniach i warsztatach specjalistycznych. Ukończyłam interdyscyplinarne studia doktoranckie z zakresu psychologii rozwojowej.

Jestem także absolwentką szkolenia „Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów” oraz trenerką FamilyLab Polska.
W szczególności interesuję się:

  • dziecięcymi lękami
  • rozwojem emocjonalnym Dzieci do 6 roku życia/regulacja emocji/samoregulacja
  • opóźnionym rozwojem mowy.

Prywatnie jestem mamą dwóch synków – Julka i Janka.

Kasia

  • Certyfikowana nauczycielka Montessori dzieci w wieku 0-3 po rocznym kursie prowadzonym przez Laurę Dupree w ramach Polskiego Instytutu Montessori
  • Trenerka Familylab Polska, prowadzi seminaria inspirowane wartościami duńskiego pedagoga Jespera Juula
  • Absolwentka szkolenia Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów
  • Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu diagnozy klinicznej w praktyce psychologicznej na Uniwersytecie SWPS
  • Ukończyła roczny Intensywny Kurs NVC prowadzony przez Zofię Schacht Petersen i Karstena Schacht Petersena w ramach Szkoły Empatii
  • Odbyła szkolenia z Porozumienia bez Przemocy prowadzone przez certyfikowaną trenerkę NVC – Annę Mills.
  • Odbyła szkolenia dotyczące pracy ze złością i przekonaniami prowadzone przez certyfikowaną trenerkę NVC – Agnieszkę Pietlicką
  • Ukończyła kurs pedagogiki Marii Montessori prowadzony przez Polski Ośrodek Montessori i Fundację „Daj mi czas”
  • Uczestniczyła w konferencji organizowanej przez Familylab „Przestrzeń dla nauczyciela” i szkoleniu prowadzonym przez Helle Jensen, duńską psycholożkę i terapeutkę rodzinną
  • Ma kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi- jako niania (również dziecka autystycznego), wolontariuszka w Domu Dziecka, współprowadząca warsztaty psychoprofilaktyczne w szkołach podstawowych i gimnazjach
  • Prowadzi konsultacje indywidualne, warsztaty dla rodziców dotyczące pedagogiki Montessori
  • Odbyła szkolenie dla profesjonalistów – seksualność dzieci i młodzieży

Całym sercem zgadzam się ze słowami Janusza Korczaka, że kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat, dlatego staram się, żeby w mojej pracy z najmłodszymi nie zabrakło pozytywnej energii, serdeczności, uważności, wyrozumiałości i poczucia humoru. Jako psycholog cenię sobie podejście systemowe, dlatego ważny jest dla mnie kontakt nie tylko z dziećmi, ale też z ich rodzicami. Kontakt z dziećmi inspiruje mnie do nieustannej pracy nad sobą, pozwala na pogłębienie kontaktu ze swoimi potrzebami, uruchamia pokłady wrażliwości, autentyczności i empatii. Prywatnie jestem mamą Julki, pochłaniam książki w ilościach hurtowych, eksperymentuję z kuchnia wegańską i jestem uzależniona od szkolenia się.

Grażyna

Nazywam się Grażyna Czernecka, jestem absolwentką Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie Śląskim, ukończyłam kurs dla nauczycieli Montessori i przez dwa lata byłam wychowawcą grupy przedszkolnej w Szkole „No Bell” w Konstancinie Jeziornej (zwycięzca Edumission 2017).  Wkrótce uzyskam dyplom psychotraumatologa w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jestem certyfikowanym terapeutą EMDR.
Od 2008 roku pracuję jako psycholog z dziećmi oraz osobami dorosłymi, prowadzę zajęcia edukacyjne dotyczące emocji oraz sposobów radzenia sobie z nimi. Diagnozuję trudności dzieci w wieku przedszkolnym, pracuję indywidualnie z dziećmi i młodzieżą. Ważne jest dla mnie zrozumienie osób, z którymi pracuję, ustalenie wspólnych celów, budowanie szczerej i wspierającej relacji oraz poprawa jakości życia dziecka, rodziców oraz innych osób mu bliskich.

Staram się przyjmować szeroką perspektywę, obserwuję zachowania dziecka, interesuje mnie także przestrzeń je otaczająca i jej wpływ. W swojej pracy wykorzystuję techniki poznawczo-behawioralne, korzystam także z metod mindfullnes, Porozumienia bez Przemocy, pracy z ciałem, Treningu Zastępowania Agresji, Alternatywnych Metod Komunikacji z Dzieckiem, Metody Dobrego Startu. Jestem ogromną fanką jogi i roślin. Będę dostępna w przedszkolu od poniedziałku do środy, zapraszam rodziców do kontaktu.