Natalia

Nikt nie inspiruje mnie tak, jak dzieci. Każde spotkanie z nimi jest dla mnie niezwykle pouczające. Dlatego, mimo braku wykształcenia pedagogicznego, towarzyszę dzieciom w bardzo różnych rolach od wielu lat. Początkowo jako ochotniczka w szkolnej świetlicy, później jako wolontariuszka w domu dziecka i niania, niedawno również tutorka w Fundacji Chlebem i Solą.

W relacji z dzieckiem staram się być zarówno uczącą kompanką, jak i uczennicą. Proces wychowawczy traktuję jako akt filozoficzny, w którym rolą nauczyciela/lki jest odkrywanie wraz z dzieckiem sposobów bycia w świecie i dróg do rozumienia tego, kim jest, przy jednoczesnym wskazaniu, że nie istnieją żadne gotowe odpowiedzi. Te wypracowują się dopiero we wspólnym procesie, w wymianie.

Głęboko wierzę w równy dialog i dziecięce kompetencje. W swoim podejściu staram się splatać moc intuicji, pedagogikę korczakowską oraz założenia porozumienia bez przemocy.

Poza miłością do dzieci, lubię się lenić, czytać i współbyć z pozaludzką przyrodą – z chrząszczami, robakami i błotkiem.

Jestem współtwórczynią Fundacji Różowa Skrzyneczka oraz Sklepu Galeria Karowa.

Maria

Z wykształcenia jestem pedagogiem. Pracuję również jako instruktor w Ognisku Teatralnym Teatru Ochota. Ukończyłam kurs z tutoringu. Kształcę się w kierunku pedagogiki teatru. Od początku studiów pracowałam jako animator dziecięcy, opiekunka oraz prowadziłam liczne warsztaty teatralne i profilaktyczne. W ostatnich latach byłam wychowawcą w Klubie Zamiast, do którego uczęszcza młodzież ze środowisk wykluczonych społecznie. Praca ta nauczyła mnie, że nawiązywanie relacji z dziećmi, podążanie za nimi, obdarzenie ich zaufaniem, dawanie poczucia bezpieczeństwa oraz traktowanie na równi ze sobą przyczynia się do ich prawidłowego rozwoju. Daje im to możliwość odkrywania siebie oraz własnych zdolności i umiejętności. Lubię tworzyć wspólnie z dziećmi, ponieważ to od nich najwięcej czerpię. Zielona Wieża to miejsce, które opiera się na nurtach pedagogicznych, które są mi bardzo bliskie. Prywatnie uwielbiam podróże i kino.

Justyna

Muzyk, nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz terapeuta pedagogiczny. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Swoje doświadczenie zdobywałam głównie podczas praktyk w czasie studiów oraz jako wychowawca anglojęzyczny w przedszkolach. Praca nauczyciela to dla mnie przede wszystkim budowanie bliskich relacji z dziećmi opartych na zaufaniu, szczerości, autentyczności i otwartości na ich potrzeby. To wspólna zabawa, służenie pomocą, gotowość do wysłuchania tego, co mają do powiedzenia, dostrzeganie i podążanie za ich zainteresowaniami oraz wspieranie w odkrywaniu świata. Inspiracje do pracy czerpię z pedagogiki Marii Montessori, edukacji leśnej i wychowania przez sztukę. Wierzę, że obcowanie dzieci ze sztuką już od najmłodszych lat w naturalny sposób kształtuje u nich wrażliwość na piękno, pobudza wyobraźnię, wzbogaca ich osobowość, a także dodaje odwagi w kreatywnym działaniu.

W słoneczne dni czas wolny spędzam aktywnie, na dalekich wyprawach rowerowych albo długich spacerach. Marzę o podróży do Afryki. W życiu cenię prawdziwą przyjaźń, wolność i możliwość wyboru oraz dobrą kawę o poranku 😉

Olga

Nazywam się Olga Mostowska. Jestem studentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Prywatnie mamą 3-letniej Jagody. Uwielbiam spędzać czas z dziećmi. Patrzeć i obserwować jak całym sobą doświadczają i eksplorują otoczenie. Ważne jest dla mnie dostrzeganie małych promyków ciekawości, jakie budzą w nich najróżniejsze rzeczy, sytuacje oraz tematy. Staram się za tym podążać. Jestem pasjonatką Metody Marii Montessori, dużo czytam i szkolę się w tym temacie. W pracy z dziećmi cenię sobie przestrzeń, dostosowaną do najmłodszych – aby samodzielnie i nieskrępowanie mogły w niej działać, kontakt z naturą/przyrodą, która sama w sobie jest prawdziwą nauczycielką i wychowanie przez sztukę, które moim zdaniem uwrażliwia na otaczające nas piękno, otwiera na nowe doświadczenia i rozwija emocjonalnie.

Zielona Wieża to przedszkole, które inspiruje mnie od dawna i bardzo się cieszę, że od teraz mogę być jego częścią. Chciałabym dać od siebie to co najlepsze oraz dalej uczyć się i rozwijać.

Daniela

Nazywam się Daniela, jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Specjalizacje, jakie ukończyłam to surdopedagogika, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Swoją przygodę pracy z dziećmi zaczęłam jako opiekunka dziecięca, mam w tym 10-letnie doświadczenie. Najbardziej cenię sobie budowanie bliskiej relacji z dzieckiem opartej na empatii, uważności na emocje oraz indywidualnym podejściu do jego potrzeb. Kocham zabawy na dworze, w błocie, zabawy ruchowe oraz te z kartką i kredką 🙂 Mam w sobie dużo energii, cierpliwości i empatii. Na co dzień kocham sport oraz spacery po górach. W życiu stawiam na wzajemny szacunek, tolerancje, zaufanie oraz uważności na emocje drugiego człowieka.

Karolina

Jestem psycholożką i logopedką pracującą w nurcie niedyrektywnym. Prowadzę diagnozę i terapię z poszanowaniem Dziecięcych granic i potrzeb. Ważne jest dla mnie, aby Dziecko i Jego Rodzice czuli się bezpiecznie i komfortowo. W swojej pracy łączę podejście logopedyczne i psychologiczne. Lubię przyglądać się rozwojowi mowy z uwzględnieniem różnych perspektyw – widząc całego małego Człowieka. Od dziesięciu lat wspieram Dzieci i Rodziców zarówno na polu logopedycznym, jak i psychologicznym współpracując z przedszkolami, szkołami oraz poradniami psychologiczno – pedagogicznymi. Szkolę również studentów kierunków psychologicznych i medycznych z zakresu komunikacji z pacjentem. Obecnie współpracuję z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.

Swoją wiedzę i umiejętności pogłębiam i uaktualniam biorąc udział w szkoleniach i warsztatach specjalistycznych. Ukończyłam interdyscyplinarne studia doktoranckie z zakresu psychologii rozwojowej.

Jestem także absolwentką szkolenia „Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów” oraz trenerką FamilyLab Polska.
W szczególności interesuję się:

  • dziecięcymi lękami
  • rozwojem emocjonalnym Dzieci do 6 roku życia/regulacja emocji/samoregulacja
  • opóźnionym rozwojem mowy.

Prywatnie jestem mamą dwóch synków – Julka i Janka.

Kasia

  • Certyfikowana nauczycielka Montessori dzieci w wieku 0-3 po rocznym kursie prowadzonym przez Laurę Dupree w ramach Polskiego Instytutu Montessori
  • Trenerka Familylab Polska, prowadzi seminaria inspirowane wartościami duńskiego pedagoga Jespera Juula
  • Absolwentka szkolenia Rodzicielstwo Bliskości dla Profesjonalistów
  • Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu diagnozy klinicznej w praktyce psychologicznej na Uniwersytecie SWPS
  • Ukończyła roczny Intensywny Kurs NVC prowadzony przez Zofię Schacht Petersen i Karstena Schacht Petersena w ramach Szkoły Empatii
  • Odbyła szkolenia z Porozumienia bez Przemocy prowadzone przez certyfikowaną trenerkę NVC – Annę Mills.
  • Odbyła szkolenia dotyczące pracy ze złością i przekonaniami prowadzone przez certyfikowaną trenerkę NVC – Agnieszkę Pietlicką
  • Ukończyła kurs pedagogiki Marii Montessori prowadzony przez Polski Ośrodek Montessori i Fundację „Daj mi czas”
  • Uczestniczyła w konferencji organizowanej przez Familylab „Przestrzeń dla nauczyciela” i szkoleniu prowadzonym przez Helle Jensen, duńską psycholożkę i terapeutkę rodzinną
  • Ma kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi- jako niania (również dziecka autystycznego), wolontariuszka w Domu Dziecka, współprowadząca warsztaty psychoprofilaktyczne w szkołach podstawowych i gimnazjach
  • Prowadzi konsultacje indywidualne, warsztaty dla rodziców dotyczące pedagogiki Montessori
  • Odbyła szkolenie dla profesjonalistów – seksualność dzieci i młodzieży

Całym sercem zgadzam się ze słowami Janusza Korczaka, że kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat, dlatego staram się, żeby w mojej pracy z najmłodszymi nie zabrakło pozytywnej energii, serdeczności, uważności, wyrozumiałości i poczucia humoru. Jako psycholog cenię sobie podejście systemowe, dlatego ważny jest dla mnie kontakt nie tylko z dziećmi, ale też z ich rodzicami. Kontakt z dziećmi inspiruje mnie do nieustannej pracy nad sobą, pozwala na pogłębienie kontaktu ze swoimi potrzebami, uruchamia pokłady wrażliwości, autentyczności i empatii. Prywatnie jestem mamą Julki, pochłaniam książki w ilościach hurtowych, eksperymentuję z kuchnia wegańską i jestem uzależniona od szkolenia się.

Grażyna

Nazywam się Grażyna Czernecka, jestem absolwentką Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie Śląskim, ukończyłam kurs dla nauczycieli Montessori i przez dwa lata byłam wychowawcą grupy przedszkolnej w Szkole „No Bell” w Konstancinie Jeziornej (zwycięzca Edumission 2017).  Wkrótce uzyskam dyplom psychotraumatologa w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jestem certyfikowanym terapeutą EMDR.
Od 2008 roku pracuję jako psycholog z dziećmi oraz osobami dorosłymi, prowadzę zajęcia edukacyjne dotyczące emocji oraz sposobów radzenia sobie z nimi. Diagnozuję trudności dzieci w wieku przedszkolnym, pracuję indywidualnie z dziećmi i młodzieżą. Ważne jest dla mnie zrozumienie osób, z którymi pracuję, ustalenie wspólnych celów, budowanie szczerej i wspierającej relacji oraz poprawa jakości życia dziecka, rodziców oraz innych osób mu bliskich.

Staram się przyjmować szeroką perspektywę, obserwuję zachowania dziecka, interesuje mnie także przestrzeń je otaczająca i jej wpływ. W swojej pracy wykorzystuję techniki poznawczo-behawioralne, korzystam także z metod mindfullnes, Porozumienia bez Przemocy, pracy z ciałem, Treningu Zastępowania Agresji, Alternatywnych Metod Komunikacji z Dzieckiem, Metody Dobrego Startu. Jestem ogromną fanką jogi i roślin. Będę dostępna w przedszkolu od poniedziałku do środy, zapraszam rodziców do kontaktu.

Agnieszka

  • Certyfikowana trenerka Porozumienia Bez Przemocy (NVC)
  • Coach i psycholog

„W życiu szukam współodczuwania, przepływu między sobą a innymi ludźmi opartego na wzajemnym dawaniu z otwartym sercem” Marshall B. Rosenberg

Od 2014r. na stałe współpracuje z Zieloną Wieżą, gdzie wspiera kadrę w codziennej pracy, uczestniczy w spotkaniach zespołu i prowadzi dla zespołu krótkie warsztaty z zakresu Porozumienia Bez Przemocy. Prywatnie mama dwójki dzieciaków, jej największych nauczycieli empatii i szczerości.

Klaudia

Mam na imię Klaudia i mam 25 lat. Z wykształcenia jestem surdopedagogiem, pedagogiem specjalnym. W życiu cenię przede wszystkim prawo do wolności wyborów, szanowania własnych i cudzych granic oraz realizacji potrzeb. Jestem bardzo blisko z naturą, fascynuje mnie leśna edukacja, spędzanie czasu na powietrzu, kontakt z przyrodą. W pracy z dziećmi stawiam przede wszystkim na samodzielność, naukę poprzez doświadczanie, działanie, cieszy mnie mocno sprawczość u moich podopiecznych, staram się widzieć ich strefę najbliższego rozwoju i w takim obszarze tworzyć prowokacje do doświadczania i uczenia się. Nie straszna mi żadna pogoda, brudne ręce i ubrania, uwielbiam sensoryczne zabawy z dziećmi, doświadczanie wszystkimi zmysłami. Od 18 roku życia pracuję jako opiekunka dziecięca oraz dorywczo jako animatorka urodzinowa. Mam w sobie wiele pokładów empatii, cierpliwości, jestem świadomym swoich potrzeb człowiekiem. Staram się wychodzić na przeciw własnym potrzebom, dbam o samoregulację i tego pragnę uczyć dzieci. Być obok. Słuchać. Towarzyszyć w trudnych chwilach i przeżywać z nimi radości. Dawać narzędzia, ale nie gotowe rozwiązania. Pozwalać dzieciom wydeptywać własne ścieżki, ale utwierdzać także, że tak samo w porządku jest chodzenie już tymi wydeptanymi.