Zielona Wieża Bielany to miejsce, gdzie dzieci i dorośli mogą być w pełni sobą, a ich potrzeby są tak samo ważne. Uczymy się od siebie nawzajem o emocjach, granicach, potrzebach, wartościach i o tym, co pomaga budować relacje. Stawiamy na wzajemny szacunek, zaufanie i troskę o siebie i otaczający nas świat. Pełnymi garściami czerpiemy z porozumienia bez przemocy, rodzicielstwa bliskości, pedagogiki Marii Montessori, edukacji demokratycznej i myśli Jespera Juula.
Grupy międzywiekowe
W grupach żłobkowych i przedszkolnych znajdują się dzieci w różnym wieku, dzięki czemu mają one możliwość nawiązywania i utrzymywania różnorodnych kontaktów społecznych. Dzieci młodsze i starsze czerpią od siebie nawzajem. Uczą się gospodarowania wspólnymi zasobami, rozwiązywania konfliktów, wzajemnego szacunku i otwartości na potrzeby drugiej osoby. W najstarszej grupie przedszkolnej realizujemy zerówkę.
Indywidualny tok adaptacji
Każde nowo przybyłe Dziecko uczestniczy w indywidualnie zaplanowanym procesie adaptacji, w którym towarzyszy mu Rodzic – tak długo, jak jest to potrzebne. Jesteśmy uważni i elastyczni, dostosowujemy otoczenie i działanie do konkretnego człowieka. W naszym przedszkolu i żłobku rekrutacja jest całoroczna.
Nasza oferta
Własny plac zabaw
Stałą aktywnością dnia jest spędzanie czasu na świeżym powietrzu (o każdej porze roku – ponieważ wychodzimy z założenia, że nie ma złej pogody, są tylko nieodpowiednie ubrania). Posiadamy własny plac zabaw, a także wybieramy się na wycieczki i korzystamy z okolicznych atrakcji.
Własna kuchnia
Posiadamy własną kuchnię. Na miejscu przygotowujemy zdrowe i smaczne posiłki. Nasza kuchnia bogata jest w sezonowe warzywa i owoce, z których często również Dzieci przygotowują wspólne posiłki. Stanowi to ważny element życia naszej społeczności.
Elementy Montessori
Inspirujemy się metodą Montessori, wykorzystujemy pomoce Montessori w procesie edukacji. Zależy nam także na rozwijaniu samodzielności dzieci – same nakładają sobie jedzenie, same przygotowują owoce i warzywa na przekąski, staramy się ich nie wyręczać podczas ubierania.
Oczyszczacz powietrza
Powietrze w całej placówce filtrowane jest przez profesjonalny oczyszczacz powietrza. Gdy smog na zewnątrz, my oddychamy czystym powietrzem.
Edukacja demokratyczna
Codziennie organizujemy kręgi edukacyjne, podczas którego zachęcamy (ale nie zmuszamy) dzieci do udziału. Uważamy, że rozwojowi dzieci należy przede wszystkim nie przeszkadzać. Chcemy być przy dzieciach i wspierać je w odkrywaniu własnej drogi. Inspirować, a nie stymulować.
Kontakt z naturą
Codziennie niezależnie od pogody wychodzimy na dwór. Korzystamy z placu zabaw lub wychodzimy na wycieczki do pobliskiego lasku.
Rozwój nauczycieli
Ważny jest dla nas rozwój dorosłych pracujących z dziećmi, dlatego wciąż udoskonalamy swoje umiejętności na licznych kursach, warsztatach i szkoleniach. A w codziennej pracy zapewniamy obecność psychologa, logopedy i trenera NVC (więcej w zakładce nasz zespół).
Społeczność
Ważne są dla nas relacje z rodzicami, dlatego proponujemy systematyczne spotkania w ramach budowania społeczności. Rodziców zapraszamy również na szkolenia i warsztaty.
Wycieczki i ciekawi goście
W ramach czesnego Dzieci mają możliwość uczestnictwa w wycieczkach, a także mogą korzystać z zajęć Original Play, Gordonek oraz spotkań z ciekawymi gośćmi, których zapraszamy do Zielonej Wieży.
Specjaliści
Zapewniamy konsultacje z psychologiem, logopedą i pedagogiem.
Angielski Early Stage
W naszym przedszkolu realizujemy program wg Early Stage, a zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną lektorkę. Zajęcia łączą w sobie ruch, muzykę, zabawę , przez co stają się atrakcyjnym urozmaiceniem w codziennych zajęciach.
Ukończyła kurs „Montessori dla najmłodszych” organizowanego przez Polski Instytut Montessori, prowadzony przez Laurę Dupree
Ukończyła szkolenie Self-Reg
Obecnie w trakcie kursu Podstawowego NVC u Anny Mills
Absolwentka studiów wyższych
Zawodową przygodę pracy z małymi dziećmi zaczęłam dopiero w Zielonej Wieży, jednak w życiu prywatnym dzieci towarzyszą mi odkąd pamiętam. Jestem mamą dwóch córek i to jest największa przygoda i ogromne wyzwanie jednocześnie. Moja filozofia wychowania/edukacji opiera się na miłości i szacunku do dziecka jako odrębnej istoty. W czasie wolnym dużo czytam, relaksuję się też przy pracach ręcznych (szycie, rękodzieło, drobne majsterkowanie). Ostatnio zaś odkryłam wekowanie. Tym wszystkim pragnę dzielić się z Dziećmi w Zielonej Wieży.
Cześć! Jestem Karolina. Pracuję w Zielonej Wieży już od wielu lat. Początkowo swoją przygodę zaczynałam ze żłobkiem, potem moje serce zaprowadziło mnie do przedszkola, żeby teraz obecnie pracować w biurze i wprowadzać nowe osoby w świat Zielonej Wieży. Ważna jest dla mnie obecność jaką możemy dać drugiemu człowiekowi - czy to dużemu czy małemu. Moment, w którym dwie osoby mogą nawiązać prawdziwy kontakt, jest dla mnie siłą napędową w codziennej pracy. Wierzę w świat, w którym człowiek człowiekowi człowiekiem. Prywatnie jestem mamą wspaniałej nastolatki, która jest dla mnie największą nauczycielką. Kocham przebywać wśród natury, z dala od zgiełku miasta, ładując swoje baterie otaczającą przyrodą.
Z wykształcenia jestem pedagożką przedszkolną i wczesnoszkolną, kontynuuję studia na wydziale Psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Prowadzę również Dom Gabinet Psychoedukacji (@dom_gabinet), w obrębie którego świadczę usługi wsparcia dla rodziców i dzieci.
Esencją pracy w przedszkolu jest dla mnie założenie, że praca z dziećmi to praca z rodzinami. Najważniejszymi obszarami w pracy są dla mnie potrzeby dzieci, ich rozwój emocjonalny i społeczny. Częścią tego podejścia jest też budowanie równie głębokich i bezpiecznych relacji z rodzicami. Wierzę w kooperację, współodpowiedzialność i delikatne przywództwo – którego osią jest dla mnie traktowanie dzieci jako równoprawnych członków społeczności, wychodzącej poza społeczność przedszkolną.
Najważniejszym narzędziem, z którego czerpię jest Porozumienie Bez Przemocy, które praktykuję w życiu zawodowym i prywatnym od lat. Filozofia ta nieustająco uczy mnie pogłębiania empatii, autentyczności i delikatności. W swoich działaniach pedagogicznych, poza Porozumieniem Bez Przemocy, posiłkuję się Rodzicielstwem Bliskości, Pedagogiką Reggio Emilia i innymi myślami, zakładającymi istotność szacunku i godności wszystkich istot.
Pełnię funkcję nauczycielki współorganizującej, a także prowadzę zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych) .
Z Zieloną Wieżą jestem związana od początku jej istnienia. Śmiało mogę powiedzieć, że jest moim drugim domem. W pracy z najmłodszymi dziećmi nieustannie fascynuje mnie niesamowity rozwój jakiego dokonują one w czasie swoich pierwszych lat życia. To dla mnie zawsze ogromna przyjemność być świadkiem zdobywania przez nich nowych umiejętności, pierwszych zachwytów i nieograniczonej ciekawości świata. Prywatnie jestem mamą energicznej dwójki: Jasia i Lili. . W wolnych chwilach piekę ciasta, czytam książki, spaceruję.
Julia
Z wykształcenia pedagog, nauczyciel wspomagający oraz nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Od kiedy pamiętam to chciałam pracować w zawodzie w którym miałabym kontakt z drugim człowiekiem. Jeszcze za czasów dzieciństwa chciałam zostać „skleparką” z biegiem czasu był pomysł aby zająć się psychologią ale summa summarum wyszło na to, że najlepiej pracuje mi się z dziećmi i właśnie w tym kierunku chcę podążać.
Zaczęło się od opieki nad dzieciaczkami w fitness clubie (mamy szły ćwiczyć a ja w tym czasie sprawowałam nad dziećmi pieczę). Potem wylądowałam w Zespole żłobków jako opiekun dzienny dla dzieci do lat 3 i przez 7 lat pracowałam z maluszkami. A dziś jestem tu - w Zielonej Wieży we wspaniałym miejscu ze wspaniałymi ludźmi.
Czemu lubię te pracę? Ciężko powiedzieć. Po prostu czuję ,że jestem we właściwym miejscu i czasie. Uwielbiam spędzać czas z dziećmi, rozmawiać, dyskutować, bawić się, kreować inny świat, czytać książki, po prostu być z nimi w tych trudnych i mniej trudnych sytuacjach, rozumieć i akceptować emocje, poznawać wzajemnie swoje granice, podążać za potrzebami i wzajemnie uczyć się siebie.
Za co lubię dzieci? Za szczerość, autentyczność, elastyczność w każdej sferze, pomysłowość, niezwykłą wyobraźnię energię i radość z drobnych rzeczy.
W czasie wolnym uwielbiam odpoczywać, oglądać filmy ale i też podróżować, tańczyć, śpiewać po kątach, spędzać czas z moim psem, spędzać czas z przyjaciółmi i gotować.
Cześć, jestem Kacper. W 2019 roku rozpocząłem pracę z dziećmi. Pracowałem w kilku żłobkach, zbierałem doświadczenie, kończyłem liczne kursy i szkolenia. W Zielonej Wieży znalazłem się, by sprawdzić swoje umiejętności w pracy ze starszymi dziećmi. Towarzyszenie dzieciom w odkrywaniu codziennego świata sprawia mi ogromną przyjemność. Zwracam uwagę na wykorzystywanie w zabawie elementów natury, rzeczy codziennego użytku i tego co nas aktualnie otacza. Jestem zawsze ciekawy i otwarty na realizację wszelkich pomysłów, które wychodzą od dzieci (w granicach bezpieczeństwa i możliwości)
Prywatnie jestem entuzjastą muzyki na żywo i wieczorów gier planszowych z przyjaciółmi."
Cześć, jestem Kaja. Moja przygoda z pracą z dziećmi trwa od wielu lat, a moje podejście polega na budowaniu relacji opartych na wzajemnym szacunku i zrozumieniu. W mojej codziennej pracy staram się tworzyć atmosferę, w której dzieci czują się swobodnie i bezpiecznie, gdzie mogą być po prostu sobą. Jestem zawsze gotowa do wysłuchania i udzielenia wsparcia. Cenię sobie szczerość i doskonale rozumiem indywidualne potrzeby każdego malucha. Poza pracą, uwielbiam chodzić na długie spacery z moim psem, oraz spędzać czas z przyjaciółmi. Cieszę się, że mogę być częścią tego zespołu, być blisko dzieci, jednocześnie ucząc się od nich każdego dnia 😊
I’m British and have been working with preschool children for over 8 years. From my experience, I know that children naturally acquire language through play, especially play that is spontaneous, joyful and self-motivated. For me, it is also a joy to live in the moment, as young children do. It gives me enormous pleasure to accompany them in exploring the world, join in their invented games and listen to their many thoughts and ideas. By the way, I hope to share my English world with them – without pressure, but because they find it intriguing and fun. On a personal level, I have two grown-up children and enjoy music, story-telling and the natural world.
Cześć, jestem Magda 🙂 Obcując z najmłodszymi od wielu lat, staram się zawsze dążyć do stworzenia relacji opartej na bezwarunkowej akceptacji małego człowieka, gdzie obie strony mają możliwość uczyć się od siebie wzajemnie. W pracy z dziećmi bardzo ważna jest dla mnie atmosfera swobody, wzajemnego zrozumienia, szacunku i poczucia bezpieczeństwa. Podążam za swoimi podopiecznymi, stając się dla nich towarzyszem zabaw, powiernikiem wielkich sekretów, wsparciem w trudnych chwilach i kompanem we wspólnym odkrywaniu otaczającego nas świata. Uwielbiam dzieci za ich autentyczność, radość z małych rzeczy, a także totalne zaangażowanie w każdą wykonywaną czynność i przepiękne poczucie sprawczości, o którym my - dorośli, tak często zapominamy!
Jestem zdania, że dzieci są największą inspiracją!
Prywatnie - miłośniczka kotów, wędrówek po lesie oraz praktyki pilatesu.
Jestem osobą odpowiedzialną, dobrze zorganizowaną oraz cierpliwą. W kontaktach z dziećmi staram się dostrzegać, rozumieć i reagować na ich emocje i potrzeby. W swojej pracy często odnoszę się do pedagogiki zabawy, która jest naturalną formą aktywności dziecka. Cenię sobie również aktywność fizyczną, ponieważ uważam, że ruch wyzwala w przedszkolakach największą siłę i kreatywność. Priorytetem dla mnie jest stwarzanie w grupie poczucia bliskości, zaufania i bezpieczeństwa.
Jestem nauczycielem z dziesięcioletnim stażem w pracy z dziećmi. Zawsze staram się zaszczepić u moich podopiecznych potrzebę doświadczania oraz budować atmosferę zaufania i bezpieczeństwa - są one wg mnie podstawą ich wszechstronnego rozwoju. Uwielbiam wykonywać prace plastyczne oraz sensoryczne z maluchami. W życiu prywatnym jestem mamą szesnastomiesięcznego synka. Kocham podróżować.
Mam na imię Wiktoria. Ukończyłam Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie na kierunkach filologia polska oraz pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Moje doświadczenie zawodowe w pracy ma już 8 lat.
W pracy z dziećmi najbardziej cenie kreatywność i spontaniczność działania oraz szczerość moich towarzyszy. Uwielbiam z nimi tańczyć, tworzyć i eksperymentować plastycznie. Jestem osobą otwartą na ludzi, komunikatywną, empatyczną, zdyscyplinowaną i dbającą o detale zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym. Lubię spędzać czas wolny z rodziną i przyjaciółmi, często na świeżym powietrzu. W wolnych chwilach relaksuje mnie czytanie, słuchanie podcastów, gotowanie i pieczenie. W życiu cenie wartości rodzinne, poczucie bezpieczeństwa i radość z małych rzeczy. Staram się kierować wdzięcznością i odważnie podążać przed siebie zdobywając kolejne osobiste i zawodowe szczyty.
Dziećmi zajmuje się od 6lat. Zieloną Wieże poznałam ponad 3 lata temu i od tamtej pory jestem zauroczona tym miejscem. Miałam okazję przyglądać się, jak wygląda tu praca i widzieć prawdziwe szczęście w oczach dzieci.
Z zawodu jestem księgową, ale szybko odkryłam, że taka praca nie jest dla mnie i dopiero przy dzieciach odnalazłam satysfakcję. I radość.
W życiu najbardziej cenię sobie rodzinę i przyjaciół. Uwielbiam prace kreatywne, bukiety kwiatowe i podróże.
Jestem Klaudia. Swoją przygodę w pracy z dziećmi rozpoczęłam 7lat temu w przedszkolu w grupie 3latkow oraz w Żłobku, a teraz mam przyjemność być częścią zespołu w Zielonej Wieży. Uwielbiam pracować z maluchami i wspierać ich rozwój w tym ważnym etapie życia. Z pracy z nimi czerpię radość i pozytywną energię. Lubię obserwować, jak się rozwijają i i uczą nowych rzeczy. Jestem osobą troskliwą i otwartą co sprawia, że dobrze odnajduję się w pracy z dziećmi. Prywatnie jestem mamą dwóch pełnych energii córek Mai i Rozalii. W wolnym czasie lubimy aktywnie spędzać czas. Jeździmy na wycieczki rowerowe i chodzimy po górach
Pierwsze doświadczenia w pracy z dziećmi zdobywałam na Ukrainie, gdzie pracowałam z dziećmi w wieku od 6 do 16 roku życia. W ciągu ostatnich dwóch lat miałam szczęście pracować w grupie przedszkolnej z dziećmi różnych narodowości, co dało mi możliwość poznania ich kultur i tradycji.
W swojej pracy bazuję na budowaniu szczerych relacji z dziećmi. Każde dziecko jest inne, dlatego ważne jest dla mnie dbanie o indywidualne podejście do jego potrzeb. Staram się stworzyć dzieciom przestrzeń dla rozwoju ich procesów
poznawczych, logicznego myślenia, samodzielności, wyrażania własnych myśli, kształtowania umiejętności obserwacji, rozumienia zjawisk zachodzących dookoła nich. Pomaga mi w tym kreatywne podejście do zabawy, bajkoterapia, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, elementy artterapii.
Ważne jest dla mnie, by nie dawać dzieciom gotowych rozwiązań, tylko wesprzeć je w podejmowaniu ich własnych wyborów.
Jestem Zosia, mam 22 lata, jestem studentką 4. Roku psychologii na SWPS. Od 3 lat uczę dzieci matematyki i zawsze sprawiał mi przyjemność kontakt z dziećmi! "
Absolwentka Logopedii Ogólnej i Klinicznej prowadzonej przez Uniwersytet Warszawski przy współpracy Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Ukończyła również studia licencjackie na Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku Pedagogika Specjalna, specjalność- Logopedia. Neurologopeda wczesnej interwencji niemowlęcej, ogólnym i klinicznym
Doświadczenie terapeutyczne zdobywała współpracując z warszawskimi poradniami psychologiczno-pedagogicznymi gdzie była członkinią zespołów wczesnego wspomagania rozwoju, szkołą musicalową, szkołą podstawową, przedszkolami i żłobkami.
W zawodzie logopedy realizuje najważniejsze zainteresowania: pedagogiczne, medyczne i językowe. Prowadzenie terapii jest dla niej ogromną radością i pasją. Podąża za potrzebami pacjentów, stara się dawać im tyle ciepła i serdeczności, ile potrzebują.
Zajęcia, które prowadzi mają być efektywne ale też przyjemne, dlatego do każdego spotkania przygotowuje się z wielką dokładnością, dopasowując plan pracy do indywidualnych potrzeb. Wie, że za każdym problem stoi nie zawsze od razu zauważalna przyczyna, dlatego podczas diagnozy zwraca uwagę na każdy detal i przyjmuję holistyczny punkt widzenia, współpracując z innymi specjalistami. Uważa, że aby być dobrym w tym, co się robi, należy się ciągle dokształcać dlatego łączy pracę zawodową z podnoszeniem swoich kwalifikacji poprzez uczestnictwo w różnorodnych konferencjach, szkoleniach, kursach i warsztatach.
Certyfikowana trenerka Porozumienia Bez Przemocy (NVC)
Coach i psycholog
„W życiu szukam współodczuwania, przepływu między sobą a innymi ludźmi opartego na wzajemnym dawaniu z otwartym sercem” Marshall B. Rosenberg
Od 2014r. na stałe współpracuje z Zieloną Wieżą, gdzie wspiera kadrę w codziennej pracy, uczestniczy w spotkaniach zespołu i prowadzi dla zespołu krótkie warsztaty z zakresu Porozumienia Bez Przemocy. Prywatnie mama dwójki dzieciaków, jej największych nauczycieli empatii i szczerości.
Nazywam się Grażyna Czernecka, jestem absolwentką Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie Śląskim, ukończyłam kurs dla nauczycieli Montessori i przez dwa lata byłam wychowawcą grupy przedszkolnej w Szkole „No Bell” w Konstancinie Jeziornej (zwycięzca Edumission 2017). Wkrótce uzyskam dyplom psychotraumatologa w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jestem certyfikowanym terapeutą EMDR.
Od 2008 roku pracuję jako psycholog z dziećmi oraz osobami dorosłymi, prowadzę zajęcia edukacyjne dotyczące emocji oraz sposobów radzenia sobie z nimi. Diagnozuję trudności dzieci w wieku przedszkolnym, pracuję indywidualnie z dziećmi i młodzieżą. Ważne jest dla mnie zrozumienie osób, z którymi pracuję, ustalenie wspólnych celów, budowanie szczerej i wspierającej relacji oraz poprawa jakości życia dziecka, rodziców oraz innych osób mu bliskich.
Staram się przyjmować szeroką perspektywę, obserwuję zachowania dziecka, interesuje mnie także przestrzeń je otaczająca i jej wpływ. W swojej pracy wykorzystuję techniki poznawczo-behawioralne, korzystam także z metod mindfullnes, Porozumienia bez Przemocy, pracy z ciałem, Treningu Zastępowania Agresji, Alternatywnych Metod Komunikacji z Dzieckiem, Metody Dobrego Startu. Jestem ogromną fanką jogi i roślin. Będę dostępna w przedszkolu od poniedziałku do środy, zapraszam rodziców do kontaktu.
Kasia Kalinowska psycholożka, trenerka Fundacji FamilyLab Polska. Z Zieloną Wieżą związana od 10 lat. Obecnie w ramach sieci Zielona Wieża wspiera merytorycznie nauczycieli i superwizuję zespoły żłobkowe i przedszkolne. Prowadzi również warsztaty dla rodziców.
Ukończyłam kurs Montessori toddlers w Centrum Edukacji Montessori i jestem trenerem I stopnia Smyko- multisensoryki®
Pedagogika Montessori pojawiła się w moim życiu wraz z narodzinami pierwszej córki. Od tego czasu zgłębiam i wdrażam w życie filozofię Marii Montessori oraz rodzicielstwa bliskości. Z czasem zamieniłam międzynarodową korporację na rzecz pracy z dziećmi. Dzięki czemu dotychczasowa pasja zamieniła się w sposób na życie. Podczas opieki nad dziećmi, wykorzystuję swoją dobrą znajomość języka angielskiego, wyznając zasadę, że każda okazja jest odpowiednia do rozpoczęcia przygody z językiem obcym. Bardzo lubię czytać książki dla dzieci i często wykorzystuję ich fabułę podczas zajęć. Gdy tylko mogę uciekam od miejskiego zgiełku do lasu, pod namiot lub na działkę aby być blisko przyrody. To daje mi mnóstwo inspiracji.
Szukamy doświadczonych pedagogów, którzy chcieliby dołączyć do naszego zespołu.
„Zdecydowałam się na zmianę żłobka, bo pierwszy wybór okazał się nietrafiony. Szukałam długo aż znalazłam Zieloną Wieżę. Miejsce, które dba o potrzeby dzieci i dorosłych. Miejsce, w którym czujemy się bezpieczni i zauważeni. Społeczność Zielonej Wieży związana jest z wartościami Rodzicielstwa Bliskości, NVC i podejściem demokratycznym – społeczność czyli zarówno kadra jak i rodzice, co jest niesamowite i wciąż rzadkie. W Zielonej Wieży czuję się jak w drugim domu. Poza powyższymi wartościami bardzo zależało mi na tym, aby moje dziecko miało dostęp do zdrowej, dobrze zbilansowanej diety wegetariańskiej i nie dość, że tak tu jest to jeszcze rozmawiamy za każdym razem kiedy pojawia się sytuacja, w której moje dziecko sięga po mięso. Wszystkie rozmowy opierają się na otwartości, ciekawości i wzajemnym szacunku za co jestem ogromnie wdzięczna i szczerze wszystkim polecam to miejsce!”
„Dwoje moich dzieci uczęszcza do Zielonej i nie wyobrażam sobie obecnie innego miejsca do zostawiania ich na czas mojej pracy. Trzecie też tam będzie chodziło. Kadra dobrze wykwalifikowana, wszystko da się bez problemu załatwić i dogadać. Każde dziecko traktowane indywidualnie według potrzeb rodzica.”
„Jestem z Zieloną Wieżą od 2016 roku i nie żałuje ani minuty. Z roku na rok jest nam tam coraz lepiej, jestem szczęśliwa, że moje dzieci zdobywają doświadczenia i wiedzę w bezpiecznej przestrzeni. Rewelacyjna opieka, nigdzie nie dostaje takiego wsparcia jak tam, ja jako rodzic ja jako osoba i moje dzieci. Ja kocham to miejsce, jest to nasz drugi dom ♥♥♥♥♥♥”
„Nasze dziecko jest myślące, samodzielne, wie czego chce, jest w kontakcie ze swoimi uczuciami, odkrywa nowe inspirujące rzeczy, ćwiczy jogę. Duuuuuuża w tym zasługa Zielonej Wieży. Tego jakie jest i jakich wspaniałych pedagogów i opiekunów gromadzi.”
Idee, które nas inspirują
Żaden nurt i podejście pedagogiczne nie jest dla nas dogmatem. Jest nim szacunek dla podmiotowości i wolności drugiego człowieka – dziecka, które znajdzie się z nami w Zielonej Wieży.
Najwięcej zaczerpnęliśmy z nurtów:
RODZICIELSTWA BLISKOŚCI
Przede wszystkim wiarę w moc budowania prawdziwej relacji opartej na szacunku do drugiego człowieka, choćby bardzo jeszcze młodego.
EDUKACJI DEMOKRATYCZNEJ
Przekonanie, że dzieci nie trzeba zachęcać do poznawania świata i nauki – wystarczy im tego nie utrudniać.
PEDAGOGIKI JESPERA JUULA
Wartości proponowane przez
Jespera Juula - równa godność, odpowiedzialność osobista, integralność i autentyczność.
POROZUMIENIA BEZ PRZEMOCY
Wrażliwość na wzajemne potrzeby i empatyczne, prawdziwe usłyszenie drugiego człowieka.
PEDAGOGIKI MARII MONTESSORI
Uważną obserwację i podążanie za aktualnymi, indywidualnymi potrzebami i zainteresowaniami każdego dziecka.
Przedszkole Zielona Wieża uzyskała wsparcie finansowe w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025”, którego celem jest zakup książek dla przedszkola będących nowościami wydawniczymi dla dzieci w wieku 3 – 6 lat oraz realizacja działań promujących czytelnictwo.
Całkowita wartość dofinansowania wynosi: 3 125,00 zł. z czego 80% pochodzi z budżetu państwa, 20% stanowi wkład własny.