Przedszkole Zielona Wieża w Lublinie, to miejsce w którym dzieci są po prostu ludźmi. Szacunek dla potrzeb drugiego człowieka i innych istot to podstawa naszej codzienności.

Nasze przedszkole znajduje się przy ul. Konrada Wallenroda.

Prowadzimy dwie grupy przedszkolne mieszane wiekowo (3-6 lat).
Adaptację przeprowadzamy wspólnie z Rodzicami i dostosowujemy ją do indywidualnych potrzeb dziecka.

Można do nas dołączyć przez cały rok.

Grupy różnowiekowe

W naszych grupach są dzieci w różnym wieku, dzięki czemu mają one możliwość nawiązywania i utrzymywania różnorodnych kontaktów społecznych. Dzieci młodsze i starsze czerpią od siebie nawzajem. Uczą się gospodarowania wspólnymi zasobami, rozwiązywania konfliktów, wzajemnego szacunku i otwartości na potrzeby drugiej osoby.

W naszym przedszkolu realizujemy zerówkę.

Nasza oferta

Pedagogika Montessori

Z pedagogiki Marii Montessori bierzemy zaufanie do dziecka. Chcemy być jego towarzyszami i przewodnikami, ponieważ ono wie, co jest najlepsze dla jego optymalnego rozwoju. Dajemy dziecku możliwość, aby samo wybierało aktywności sterowane wewnętrzną, wrodzoną potrzebą zdobywania wiedzy o świecie. Od Marii Montessori bierzemy jej zachwyt dzieckiem – to dlatego codziennie je obserwujemy, bo chcemy działać adekwatnie do jego potrzeb. Wspieramy samodzielność dzieci i ich indywidualne zainteresowania. W codziennej pracy dzieci mają do dyspozycji piękne pomoce Montessori, które pozwalają im na rozwój i naukę we własnym tempie, w komforcie, pod wpływem ciekawości.

Superwizje zespołu

W celu utrzymania najwyższej jakości spotykamy się z kadrą na cotygodniowych spotkaniach zespołu. Omawiamy na nich bieżące zagadnienia, ale przede wszystkim opiekujemy emocje kadry, aby mogła lepiej wspierać dzieci. Od czasu do czasu zapraszamy na nie również zewnętrznego eksperta.

Rodzicielstwo bliskości

Z rodzicielstwa bliskości czerpiemy potrzebę ciepła i harmonii, szacunek do dziecka. Nie boimy się bliskości, ani radości, ani łez. Traktujemy podmiotowo każde dziecko, tak, aby wzmacniać jego poczucie własnej wartości. Dbamy o autentyczne i serdeczne relacje, o to, by dzieci nie zatraciły tego, co mają od urodzenia: swojej unikalności i wewnętrznej motywacji do działania oraz rozwoju społecznego, emocjonalnego i poznawczego.

Adaptacja

Proces adaptacji dostosowany jest do każdego dziecka z osobna i wspiera całą jego rodzinę. Z czułością dbamy o to, aby odbył się w spokoju i w zgodzie z potrzebami dzieci i dorosłych. Jesteśmy otwarci na każde emocje, nawet najtrudniejsze, opiekujemy się chwilami radości, smutku i złości.

Porozumienie bez przemocy

Porozumienie bez przemocy przypomina nam, że potrzeby wszystkich mają taką samą wartość. Wspieramy i opiekujemy się emocjami, bo chcemy, by wszyscy czuli się akceptowani takimi, jakimi są, aby dzieci stawały się silne, radziły sobie z podejmowaniem w przyszłości własnych decyzji i wiedziały czego chcą.

Edukacja demokratyczna

Edukacja demokratyczna inspiruje nas do tworzenia przestrzeni partnerstwa i współpracy opartej o autentyczne relacje oraz możliwości uczenia się od siebie nawzajem. Chcemy, aby każde dziecko czuło się widziane i słyszane, bo stąd wynika jego poczucie bezpieczeństwa. Uczymy się odpowiedzialności i podejmowania decyzji.

Społeczność, wsparcie i rozwój

Chcemy budować społeczność ludzi ciekawych siebie nawzajem. W pracy z dziećmi pomagają nam specjaliści, logopedzi, psycholodzy i pedagodzy. Doskonalimy się, uczymy i rozwijamy, aby sprostać wyzwaniom codzienności.

Kontakt z naturą i swobodna zabawa

Znajdujemy się obok osiedla LSM, które w swym projekcie zakładało wzorowe połączenie architektury mieszkalnej z naturalnym ukształtowaniem terenu, obszarami zielonymi i miejscami rekreacji takimi jak plac zabaw z rakietą. Jesteśmy tam codziennymi gośćmi, poznajemy świat natury, obserwujemy wzrost roślin i brudzimy się. Wiemy, że bliskość natury i swobodna zabawa na świeżym powietrzu są szczególnie istotne dla maluchów.

Uważność

Wspólnie doświadczamy codzienności, zadajemy pytania i poszukujemy odpowiedzi. Jesteśmy ciekawi świata i drugiej istoty, która go zamieszkuje. Z uważnością stajemy wobec wspólnego bycia tu i teraz.

Różnorodne zajęcia

Od samego początku dzieci mają kontakt z językiem angielskim, który wprowadzany jest w sposób naturalny, poprzez zabawę, muzykę oraz obecne na co dzień słownictwo. Dostosowujemy różnorodność dodatkowych aktywności do zainteresowań dzieci. Istotną rolę odgrywają plastyka sensoryczna, warsztaty muzyczne, ruchowe, taniec. Dbamy jednocześnie, aby nadmiar bodźców nie doprowadził do chaosu, braku bezpieczeństwa, do sytuacji, gdy dziecko utraci możliwość koncentracji na własnej pracy oraz kontakt z własnymi zainteresowaniami.

Neurodydaktyka

Nasz mózg nie lubi przymusu, najlepiej uczy się tego, co go zachwyca i interesuje. Właśnie dlatego zostawiamy dzieciom przestrzeń na ich samodzielne decyzje. Nie stosujemy kar ani nagród. Uważamy, że zewnętrzna motywacja jest niepotrzebna tam, gdzie dziecko wzrasta w poczuciu własnej wartości. Wspieramy dzieci i proponujemy pomoc, nie wyręczamy. Zastanawiamy się, jakie kompetencje będą dzieciom potrzebne w przyszłości. Stawiamy na współpracę, a nie na rywalizację, na krytyczne i twórcze myślenie, popełnianie błędów i naukę samodzielnego podejmowania decyzji.

Granice

Nie podporządkowujemy naszego działania żadnej metodzie pedagogicznej. Na pierwszym miejscu stawiamy potrzeby członków naszej społeczności i nieustannie badamy, co służy naszemu rozwojowi. Widzimy wiele punktów wspólnych nurtów i postaw, którymi się inspirujemy. Szacunek do człowieka każe nam widzieć granice. Wolność dana dziecku przez Marię Montessori i edukację demokratyczną determinuje postawę odpowiedzialności. Miłość do dziecka każe nam być przewodnikami i wsparciem na drodze poszukiwania wartości i entuzjastycznego osiągania celów.

Galeria

Zespół

nauczyciele

Halyna Kot
Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalizacji nauczyciel w placówkach wychowania przedszkolnego i od wielu lat pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym. Praca ta sprawia mi ogromną satysfakcję, zadowolenie i mnóstwo radości. Staram się być dla dzieci zawsze pogodna, serdeczna, godna zaufania i uśmiechnięta. Celem mojej pracy jest szczęście i uśmiech każdego dziecka oraz troska o jego prawidłowy rozwój. Dbam o ciepłą, serdeczną i rodzinną atmosferę w kontaktach z dziećmi. Największą radością w mojej pracy są chwile, gdy dzieci odwdzięczają się radością i zaufaniem. Radość dziecka jest dla mnie wielką nagrodą dzięki której jestem szczęśliwa
Karolina Oniszczuk
Z wykształcenia jestem pedagożką specjalną oraz nauczycielką wychowania przedszkolnego. Skończyłam studia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, na kierunku Pedagogika specjalna, specjalność oligofrenopedagogika i pedagogika wczesnoszkolna. O tym, że chce pracować z dziećmi, wiedziałam zanim zaczęłam studia. Praca w charakterze niani sprawiła że pokochałam prace z dziećmi. Ogromną satysfakcję sprawia mi towarzyszenie dziecku w jego rozwoju a także pomoc w eksploracji otaczającego go świata. W czasie studiów dzięki praktykom oraz wolontariatom doświadczyłam pracy z dziećmi w rożnym wieku i zdobyłam wrażliwość na ich potrzeby. Staż w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi dał mi możliwość poznania pracy w tego typu placówce od przysłowiowej podszewki. Po studiach zdobywałam kolejne doświadczenia pracując z dziećmi w wieku od 3 do 6 lat. W swojej pracy kieruje się wrażliwością i otwartością na potrzeby oraz sugestie młodego człowieka. Jestem nauczycielem podążającym za dzieckiem a nie narzucającym mu określoną drogę. Uwielbiam pracować poprzez ruch i zabawę, ponieważ ćwiczy on ciało i ducha. Ja sama uczę się od swoich uczniów, ponieważ dziecięce spostrzeżenia na temat otaczającego je świata są błyskotliwe a zarazem zaskakujące.
Klaudia Płaczkowska
Jestem pedagożką i animatorką kultury z powołania. W tym przekonaniu utwierdziło mnie pięć lat studiów na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Studiując, doświadczyłam pracy z osobami w różnym wieku i z różnych kręgów kulturowych. Dzięki temu nauczyłam się elastyczności i wrażliwości na różnorodność potrzeb ludzi, z którymi pracuję. Swoje szczególne predyspozycje do pracy z najmłodszymi odkryłam dzięki maluchom z bliskościowego żłobka, w którym pracowałam oraz dzięki dwójce przedszkolaków, których byłam opiekunką. Zachwyca mnie pierwiastek geniuszu tkwiący w każdym dziecku. Jego przejawem są dziesiątki fantastycznych pomysłów rodzących się codziennie w dziecięcej głowie. Moją pedagogiczną misją jest zapewnienie bezpiecznych warunków do realizacji tych pomysłów oraz dostarczanie inspiracji do tworzenia nowych. Sama chętnie uczę się od swoich podopiecznych, bez względu na ich wiek. Na co dzień zajmuję się dostrzeganiem subtelnych oznak piękna otaczającego mnie świata. Jeśli nadarzy się okazja, staram się też go upiększać angażując się w działania z obszaru animacji kultury.
Liliia Bubyr
Ukończyłam Centralny Ukraiński Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Wołodymyra Wynnyczenki na kierunku “Magister edukacji. Menedżer edukacji podstawowej. Nauczyciel szkoły podstawowej w liceum ogólnokształcącym. Wychowawca dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym”. Wybrałam swój zawód, ponieważ lubię spędzać czas z dziećmi, bawić się z nimi i komunikować. Kiedy byłam małą dziewczynką, lubiłam bawić się w szkołę i przedszkole, wystawiać oceny, czytać bajki i prowadzić zajęcia. Zabawy z dzieciństwa dały początek mojej pasji w dorosłym życiu. Wstąpiłam na Uniwersytet Pedagogiczny, aby móc ją rozwijać. Z każdym rokiem uświadamiam sobie, że praca pedagożki jest moim powołaniem. Nie ma dla mnie nic lepszego niż widok ciekawych dziecięcych oczu przepełnionych szczerością i życzliwością.

wsparcie

Alicja Stasieczek
Jestem psycholożką, terapeutką Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, praktykiem metody Kids Skills, instruktorką Masażu Metodą Shantala. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne i oligofrenopedagogika. Odkąd jestem mamą (obecnie 4 – letniego Ignasia ?) nie tylko wiem ale i czuje jak wymagającą rolą jest rodzicielstwo i jak ważne jest dbanie o siebie i swoje potrzeby, żeby móc wspierać własne dziecko. W swojej pracy stosuję metody oparte na szacunku do dziecka, niezależnie od tego ile ma lat, jakie ma umiejętności i ograniczenia. Rodzicom i opiekunom pomagam lepiej zrozumieć potrzeby i zjawiska rozwojowe stojące za zachowaniem dziecka. Cały czas z radością i zaciekawieniem poszerzam swoją wiedzę podczas szkoleń, warsztatów i konferencji. W czasie wolnym uwielbiam tańczyć ?
Diana Ciszewska
Założycielka Zielonej Wieży w Lublinie. Z wykształcenia magister fizyki, filozofii i pedagogiki. Mama 2-letniej Róży. Wierzy, że bliskie relacje z dzieckiem oraz podążanie za jego potrzebami są podstawą do rozwoju j i osiągnięć. Podobnie jak Jesper Juul twierdzi, że dzieci powinny mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stworzyła to przedszkole, aby te idee wcielać w życie. Swój warsztat zdobywała w Polsce, ale także w USA i w Japonii. Zakochana w podróżach, państwach i narodach świata. Japonofil. Czas wolny spędza aktywnie – tańczy, uprawia jogę i jeździ na rowerze tandemowym.
Kasia Kalinowska
psycholożka, trenerka Fundacji FamilyLab Polska. Z Zieloną Wieżą związana od 10 lat. Obecnie w ramach sieci Zielona Wieża wspiera merytorycznie nauczycieli i superwizuję zespoły żłobkowe i przedszkolne. Prowadzi również warsztaty dla rodziców.

Szukamy doświadczonych pedagogów, którzy chcieliby dołączyć do naszego zespołu.

Zapisy

Rekrutacja do Zielonej Wieży Lublin trwa cały rok

Obecnie prowadzimy zapisy na 2023/2024r.

Czekamy na Wasze zgłoszenia!

Jak jest u nas

Poznaj opinie rodziców o placówkach sieci Zielonej Wieży

„Dwoje moich dzieci uczęszcza do Zielonej i nie wyobrażam sobie obecnie innego miejsca do zostawiania ich na czas mojej pracy. Trzecie też tam będzie chodziło. Kadra dobrze wykwalifikowana, wszystko da się bez problemu załatwić i dogadać. Każde dziecko traktowane indywidualnie według potrzeb rodzica.”

„Dziękuję Wam wszystkim za podejście do Naszych dzieci pełne świadomości i empatii. One to doceniają i widzą, a to jest najlepsza rekomendacja. Życzyłabym takiego przedszkola sobie, dziś nie miałabym tyle do przepracowania ;)”

„Zielona Wieża jest miejscem, do którego mam pełne zaufanie. Wiem, że moja córka jest tam bezpieczna i że ma poczucie, że to co mówi, co czuje – jest ważne.”

Idee, które nas inspirują

Żaden nurt i podejście pedagogiczne nie jest dla nas dogmatem. Jest nim szacunek dla podmiotowości i wolności drugiego człowieka – dziecka, które znajdzie się z nami w Zielonej Wieży.

Najwięcej zaczerpnęliśmy z nurtów:

RODZICIELSTWA BLISKOŚCI

Przede wszystkim wiarę w moc budowania prawdziwej relacji opartej na szacunku do drugiego człowieka, choćby bardzo jeszcze młodego.

EDUKACJI DEMOKRATYCZNEJ

Przekonanie, że dzieci nie trzeba zachęcać do poznawania świata i nauki – wystarczy im tego nie utrudniać.

PEDAGOGIKI JESPERA JUULA

Wartości proponowane przez Jespera Juula - równa godność, odpowiedzialność osobista, integralność i autentyczność.

POROZUMIENIA BEZ PRZEMOCY

Wrażliwość na wzajemne potrzeby i empatyczne, prawdziwe usłyszenie drugiego człowieka.

PEDAGOGIKI MARII MONTESSORI

Uważną obserwację i podążanie za aktualnymi, indywidualnymi potrzebami i zainteresowaniami każdego dziecka.

Opłaty

Jesteśmy otwarci w godzinach 7:30- 17:00

Czesne 900 zł miesięcznie

Czesne zawiera wszystkie zajęcia dodatkowe.

Wyżywienie 14 zł za dzień

Jednorazowa opłata rejestracyjna  450 zł.

Kontakt

Przedszkole Zielona Wieża Lublin

ul. Konrada Wallenroda 4C, Lublin
786 347 217
[email protected]
ZielonaWiezaLublin


    FacebookZnajomiWyszukiwarka internetowa (prosimy o podanie wyszukiwanej frazy w polu Inne)Inne (jakie?)

    (*) pola wymagane