Kasia Kalinowska psycholożka, trenerka Fundacji FamilyLab Polska. Z Zieloną Wieżą związana od 10 lat. Obecnie w ramach sieci Zielona Wieża wspiera merytorycznie nauczycieli i superwizuję zespoły żłobkowe i przedszkolne. Prowadzi również warsztaty dla rodziców.
W Zielonej Wieży cenię indywidualne podejście, szacunek do każdego dziecka, dawanie swobody w działaniu i uważność na emocjonalne potrzeby drugiego człowieka.
jestem mamą 4-latki, która jest moją największą inspiracją w pracy z dziećmi. Jej pojawienie się na świecie otworzyło drzwi do fascynującego świata psychologii dziecięcej i pedagogiki. Zaczęłam zgłębiać najnowsze badania z dziedziny rozwoju dzieci i zainteresowałam się alternatywnymi metodami nauki, takimi jak metoda Montessori, szkoła demokratyczna, plan daltoński czy imersja językowa. Uważam, że każde dziecko jest wyjątkowe i ma niezwykły potencjał, który może być rozwijany z poszanowaniem jego indywidualności.
Z ogromnym entuzjazmem przyglądam się niezahamowanej ciekawości małego człowieka i wierzę, że odpowiednia pielęgnacja tej wrodzonej pasji do odkrywania świata kształtuje jednostki pełne chęci działania, wierzące w swój sukces.
Jestem także absolwentką behawiorystyki zwierząt, co skłoniło mnie do refleksji nad relacją między dzieckiem a zwierzęciem. Wierzę, że kontakt z naturą i zwierzętami może wspierać rozwijanie empatii, odpowiedzialności i zrozumienia świata.
Jestem nauczycielką grupy klonowej oraz absolwentką kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Lubię współpracować z dziećmi – dają mi dużo radości i pokazują, jak wiele można się od nich nauczyć. W wolnych chwilach odpoczywam w towarzystwie bliskich lub sięgam po dobrą książkę. Interesuję się muzyką, którą czasem sama tworzę, śpiewam i gram na ukulele :).
Z wykształcenia jestem kulturoznawczynią z doświadczeniem w pracy edukacyjnej i badawczej, facylitatorką (certyfikowaną przez Newschool, Oslo), dietetyczką i opiekunką w żłobku (certyfikowaną w nurcie rodzicielstwa bliskości).
W rodzicielstwie bliskości, porozumieniu bez przemocy i innych kierunkach akcentujących znaczenie relacji, empatii i akceptacji, odnajduję to, co dla mnie ważne w pracy z dziećmi: budowanie więzi, która daje dziecku oparcie i poczucie bezpieczeństwa; tworzenie przestrzeni, w której dzieci mogą być sobą i wyrażać się w pełni; autentyczna, żywa obecność – czyli widzenie i słyszenie dziecka w taki sposób, że ono czuje się widziane, słyszane i traktowane poważnie; towarzyszenie dziecku i wspieranie go w rozumieniu własnych przeżyć, a także w rozpoznawaniu i komunikowaniu własnych granic.
W życiu uskrzydlają mnie doświadczenia więzi z ludźmi – małymi i dużymi, moje prywatne związki z naturą oraz zwolnienia na uważność. Korzyści, jakie w pracy nad sobą daje mi praktyka mindfulness, inspirują mnie do szukania metod pracy z dziećmi opartych na uważności.
Jestem psycholożką dziecięcą, ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jestem również edukatorką Pozytywnej Dyscypliny, trenerką TUS, prowadzę warsztaty dla dzieci oraz dorosłych. Na bieżąco uzupełniam swoją wiedzę na rozmaitych szkoleniach, jednak właśnie praca z najmłodszymi nieustannie przekonuje mnie, że to dzieci są najlepszymi nauczycielami.
Szacunek, zaufanie i wrażliwość to filary, którymi podpieram swoją współpracę z dziećmi, rodzicami, nauczycielami. Staram się podążać za potrzebami konkretnego dziecka, konkretnej rodziny, zamiast trzymać się utartych schematów postępowania czy metod wychowawczych. Każdy z nas jest inny i zasługuje na indywidualne spojrzenie, uważność, zaopiekowanie.
Moją wielką pasją jest teatr i muzyka. Należę do amatorskiej grupy teatralnej oraz stworzyłam swój własny projekt muzyczny o nazwie „Bajda”. Praca na scenie to mój „wiatr w żagle” i artystyczne spełnienie. Jestem też mamą 2-letniego Jasia.
Trenerka rozwoju osobistego i zawodowego, bajkoterapeutka, edukatorka, profilaktyczka i mama. Realizatorka rekomendowanych programów takich jak: „UNPLUGGED”, „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej”, „Programu Wzmacniania Rodziny”, „Cukierki”. Członek Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego. Absolwentka psychologii rozwoju osobistego i zawodowego. Autorka i realizatorka autorskich warsztatów i projektów edukacyjno-rozwojowych.
Pracuje holistycznie w duchu Dialogu motywującego, Porozumienia bez przemocy, Pozytywnej Dyscypliny. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i rodzicami, skupiając się głównie na radzeniu sobie z emocjami i budowaniu dobrych relacji. Organizuje również rozwojowe spotkania dla kobiet. Jako odskocznię od codzienności uwielbia wędrówki po górach, fotografię, książki i rower.
Od lat interesuję się psychologią a na co dzień staram się dawać dzieciom wsparcie w każdej sytuacji i pozwolić wybrzmieć każdym emocjom. Lubię towarzyszyć dzieciom w zabawie i w trudnych sytuacjach, obserwować je, gdy uczą się i poznają nowe rzeczy.
Ukończyłam socjologię na kierunku komunikacja społeczna oraz pracę socjalną. Brałam czynny udział w różnych zbiórkach oraz pomagałam organizować imprezy dla dzieci niepełnosprawnych. Byłam wolontariuszką w Krakowskim Towarzystwie Autystycznym. Doświadczenie w pracy z dziećmi opieram między innymi na swojej rodzinie, posiadam dwoje dzieci: w wieku żłobkowym oraz przedszkolnym. Przez 7 lat mieszkałam w Niemczech, gdzie miałam okazję obserwować bliskościowe podejście rodziców do dzieci.
Dzieci są naszą przyszłością, to one będą budowały świat. Chcę pozwalać im być sobą, marudzić, odkrywać, bawić się, być szczęśliwym i złym. Dzieci mają takie same prawa jak my. Cieszę się, że istnieje takie miejsce jak „Zielona Wieża”, gdzie dzieci mogą być sobą i dokonywać samodzielnie wyborów każdego dnia.
Jestem nauczycielką przedszkola i animatorką społeczno-kulturową. Pasjonuję się filozofią i pedagogiką Montessori oraz rodzicielstwem bliskości. Uwielbiam towarzyszyć dzieciom w eksplorowaniu świata. Zabawy na świeżym powietrzu, wychowanie przez sztukę, podążanie za zainteresowaniami dzieci to mój sposób pracy. W domu jestem mamą prywatnych przedszkolaków? Zosi, Jurka i Witka
Prywatnie jestem mamą Patryka i Wiktorii, z wykształcenia fizjoterapeutką, opiekunką dziecięcą. Lubię górskie wycieczki, szaleństwa na śniegu, snowboard, narty biegowe i kocham pływać. Nic wyszukanego, ale dającego dużo energii, oddechu i przestrzeni na długie rozmowy z dziećmi.
Część życia mieszkałam w Norwegii. Uświadomiłam sobie, że to właśnie tam zaczęła się moja przygoda z pedagogiką Montessori. Najlepiej o podejściu do wychowaniu dzieci, które miałam okazję tam obserwować, poznawać, uczyć się i wdrażać w życie, wtedy jako mama, teraz jako opiekunka w Zielonej Wieży oddają słowa Marii Montessori: „Niech dzieci będą wolne. Zachęcaj je do biegania na zewnątrz, gdy pada deszcz. Pozwól im zdjąć buty, gdy znajdą kałuże wody i gdy trawa łąk będzie mokra od rosy, niech biegają po niej i depczą ją bosymi stopami. Niech odpoczywają spokojnie, gdy drzewo zaprasza ich do spania w swoim cieniu. Niech krzyczą i śmieją się, gdy słońce obudzi ich rano”.
Norwegia mnie zainspirowała, ponieważ to kraj, gdzie na kaszel zaleca się mróz, gdzie dzieci w przedszkolach śpią na świeżym powietrzu, nabierając odporności, gdzie bez względu na to czy świeci słońce, czy pada deszcz dzieci spędzają mnóstwo czasu na zewnątrz świetnie przygotowane do panujących tam warunków.
W swojej pracy bazuję na budowaniu szczerych relacji z dziećmi. Wciąż wzbogacam swoją wiedzę poprzez uczestnictwo w szkoleniach z pedagogiki Montessori, zgłębiam tajniki NVC oraz rodzicielstwa bliskości. Staram się stwarzać dzieciom warunki dla rozwoju logicznego myślenia, samodzielności, wyrażania własnych myśli, wspierać w podejmowaniu ich własnych wyborów. Praca z dziećmi daje mi radość i satysfakcję. Cieszę się że mogę odkrywać z nimi nieznane. Obserwuję, staram się dawać im przestrzeń do wyrażania własnych potrzeb. Ważne jest dla mnie budowanie relacji opartych na szacunku i zaufaniu.
Cieszę się, że mogę być częścią zespołu, w którym pracują ludzie bardzo zaangażowani w swoją pracę, empatyczni, tworzący przyjazne, bezpieczne miejsce dla małych odkrywców.