Kraków, ul. Kobierzyńska 205a
Rekrutacja trwa
cały rok
W MIARĘ DOSTĘPNYCH MIEJSC
Kraków, ul. Kobierzyńska 205a
Rekrutacja trwa
cały rok
W MIARĘ DOSTĘPNYCH MIEJSC
Niezwykłe przedszkole i żłobek,
gdzie tworzymy społeczność w oparciu
o wartości rodzicielstwa bliskości, porozumienia bez przemocy (NVC), pedagogiki Montessori
i pedagogiki leśnej.
Przedszkole
Dwie mieszane wiekowo
grupy przedszkolne w wieku: 2,5-7 lat.
Dwie kameralne grupy żłobkowe
w wieku: 1-3 lata.
Żłobek
Nasza oferta
Pedagogika
Montessori
Pedagogika
leśna
Staramy się wzbudzić w dzieciach entuzjazm w kontakcie z naturą,
co okazuje się niezwykle łatwe – dzieci uwielbiają zabawy patykami, wspinanie się po linie czy choćby huśtanie w hamakach. Ta zabawa ma szansę zaowocować miłością
do przyrody, zrozumieniem, współodczuwaniem, dbałością, kreatywnością.
Rodzicielstwo
bliskości
By czuć, że rozwijamy się wszyscy
w atmosferze szacunku, wsparcia, wysłuchani, zobaczeni, przytuleni,
w cieple, w harmonii. Nie boimy się bliskości, ani radości, ani łez. Traktujemy podmiotowo każde dziecko.
Dbamy o autentyczne
i serdeczne relacje, o to, by dzieci nie zatraciły tego, co mają od urodzenia: swojej unikalności
i wewnętrznej motywacji
do działania oraz wielokierunkowego rozwoju.
Porozumienie
bez przemocy
Dorośli są nauczycielami na drodze rozpoznawania przez dzieci swoich emocji i uczuć, wskazywania możliwych sposobów rozwiązywania konfliktów, dostrzegania granic swoich i innych. Chcemy,
by dzieci stawały się silne, radziły sobie z podejmowaniem
w przyszłości własnych decyzji, brały
za nie odpowiedzialność, umiały być częścią wspólnoty i równocześnie wiedziały czego chcą.
Adaptacja
z rodzicem
Jesteśmy otwarci na każde emocje, nawet najtrudniejsze, opiekujemy się chwilami radości, smutku i złości. Rodzicu, jesteś bardzo ważną osobą w procesie adaptacji Twojego dziecka
w żłobku i przedszkolu. Dziecko potrzebuje Twojego wsparcia,
a nauczyciele Twojej obecności, aby nawiązać więź z dzieckiem
w poczuciu wzajemnego bezpieczeństwa
i zaufania.
Piękno
otoczenia
Sztuka
Wzbogacamy przestrzeń wieloma pomocami sensorycznymi i proponujemy dzieciom różnorodne aktywności, które działają na wszystkie zmysły.
Codziennie indywidualnie
i wspólnie czytamy książki, oglądamy wspaniałe albumy
i zachwycamy się opowieściami.
Rytm dnia
Społeczność
Nauczyciele uczestniczą w szkoleniach i kursach oraz superwizjach zespołu.
Rodziców zapraszamy do aktywnego udziału w życiu przedszkola i żłobka, chętnie organizujemy warsztaty
czy wspólne spotkania.
Praca
Szukamy doświadczonych pedagogów,
którzy chcieliby dołączyć do naszego zespołu w Krakowie:
- nauczycieli przedszkolnych
- opiekunów w żłobku
- psychologa
Opinie
naszych rodziców
Opłaty
Koszt wyżywienia ustalony przez firmę cateringową.
W projekcie realizowane są działania polegające na adaptacji lokalu na potrzeby organizacji instytucji opieki nad dziećmi w wieku żłobkowym oraz zakup wyposażenia do instytucji.Zadanie skierowane jest do dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnościami lub wymagające szczególnej opieki, do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub dłużej, zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2022 roku o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa; do rodziców i opiekunów.Celem zadania jest utworzenie 25 nowych miejsc opieki opieki w żłobku i dofinansowanie funkcjonowania tych miejsc w okresie 36 miesięcy.Wartość zadania: 310 249,73 ZłotychWartość dofinansowania z UE: 256 018,03 Złotych#Fundusze UE
Idee, które nas inspirują
Rodzicielstwo Bliskości
Przede wszystkim wiarę w moc budowania prawdziwej relacji opartej na szacunku do drugiego człowieka, choćby bardzo jeszcze młodego.
Pedagogiki leśnej
Intensywnego, codziennego obcowania z naturą, które staje się przestrzenią do poznawania siebie i świata, nauki odpowiedzialności i rozwoju kreatywności.
Pedagogiki Jespera Juula
Wartości proponowane przez Jespera Juula – równa godność, odpowiedzialność osobista, integralność i autentyczność.
Porozumienia Bez Przemocy
Wrażliwość na wzajemne potrzeby i empatyczne, prawdziwe usłyszenie drugiego człowieka.
Pedagogiki Marii Montessori
Uważną obserwację i podążanie za aktualnymi, indywidualnymi potrzebami i zainteresowaniami każdego dziecka.