Każdy potrzebuje przyjaznego otoczenia, żeby wzrastać. Nabierać siły, kompetencji, uczyć się i nawiązywać relacje. Bawić się, śmiać do rozpuku, popełniać błędy i próbować jeszcze raz. Być sobą. Takim, jakim jest w danym momencie.

Czerpiemy z pedagogiki Montessori

Elementy podejścia montessoriańskiego, jakie są obecne w naszej codzienności to:

  • podmiotowe, niedyrektywne podejście do dziecka
  • nauczyciel jako obserwator, podążający za potrzebami dziecka,
  • swoboda wyboru aktywności
  • wspieranie samodzielności (ubieranie, jedzenie, itp.)
  • przestrzeń przygotowana w taki sposób, że dzieci same mogą sięgać po pomoce, zabawki, książki
  • pomoce Montessori/ materiały przygotowane przez nauczycieli z myślą o potrzebach konkretnego dziecka
  • grupa mieszana wiekowo (od 3 do 6 lat)
  • wspólne dbanie o porządek (uczenie dzieci odkładania pomocy/zabawek/książek na miejsce; kręgi porządkowe)
  • kręgi (na których są m.in. lekcje ciszy; prezentacje, dzielenie się przeżyciami).

Indywidualny tok adaptacji

Każde dziecko jest inne, dlatego również każda adaptacja przebiega inaczej. Plan ustalamy i na bieżąco modyfikujemy razem z rodzicami. Mamy otwartość na obecność rodzica (lub innego opiekuna) w trakcie adaptacji w przestrzeni przedszkola i wspieramy w tym procesie zarówno dziecko, jak i dorosłego. W jednym momencie adaptujemy tylko jedno dziecko.

Zielona_Wieża_Włochy_duże-31-1-min
Zielona_Wieża_Włochy_duże-10-1-min
Zielona_Wieża_Włochy_duże-18-1-min
Zielona_Wieża_Włochy_duże-42-1-min

Nasza oferta

Własny ogród

Nasza placówka znajduje się w cichym, wolnostojącym domu z ogrodem, w którym jest miejsce na różne atrakcje. Mamy górkę, huśtawki, ogromną piaskownicę, błotną kuchnię. Hodujemy rośliny, bawimy się wodą, korzystamy zarówno ze słońca, jak i cienia.

Zdrowe jedzenie

Dużą wagę przywiązujemy do tego, co dzieci jedzą, bo wierzymy, że ma to ogromne znaczenie nie tylko dla ich zdrowia, ale i samoregulacji (radzenia sobie z emocjami, w myśl podejścia self-reg). Nasze dzieci karmi catering Pełny Brzuszek. Możliwe jest zamówienie wszelkich diet, również wykluczających. Szanujemy różne podejścia.

Czyste powietrze

W salach znajdują się oczyszczacze powietrza, które dbają o zdrowie naszych podopiecznych nawet, gdy panuje smog.

Kontakt z naturą

Każdego dnia wychodzimy na dwór (poza alarmem smogowym), w myśl zasady, że nie ma złej pogody, są tylko niewłaściwe ubrania. W ciepłych miesiącach na podwórku spędzamy większość dnia. Posiłki również jemy w ogrodzie.

Społeczność

Rodziny, które do nas dołączają, wiele łączy. Spotykamy się regularnie, aby omówić bieżące sprawy lub zorganizować razem piknik w przedszkolnym ogrodzie. Rodziców zapraszamy również na szkolenia i warsztaty.

Odpoczynek

Dzieci, które potrzebują odpocząć, mają do dyspozycji cichą salę, gdzie mogą się wyciszyć lub uciąć sobie drzemkę. Nie mamy sztywnych godzin spania, wspieramy dzieci w rozpoznawaniu potrzeb ciała.

Zerówka

Prowadzimy zerówkę, czyli roczne przygotowanie przedszkolne. W ramach zajęć rozwijamy umiejętności z obszaru emocjonalnego, społecznego, poznawczego i fizycznego.

Angielski

Dzieciom towarzyszy nauczyciel języka angielskiego. Wprowadzamy nowy język poprzez wspólne śpiewanie i zabawę.

Wsparcie

Zapewniamy konsultacje z psychologiem i logopedą. Rodzina to system naczyń połączonych, dlatego gdy widzimy, że trudności dzieci wynikają z szerszego kontekstu, kierujemy do odpowiednich specjalistów.

Lokalizacja

Zielona Wieża Włochy znajduje się nieopodal służewskiego centrum biznesowego. W naszym przedszkolu mamy do dyspozycji trzy sale, w których jest przestrzeń dla 25 dzieci.

Kadra

Współtworzymy to miejsce z kadrą, która współdzieli nasze wartości, jest autentyczna, empatyczna i dba o swój rozwój. Raz w tygodniu spotykamy się, aby omawiać bieżące sprawy, opiekować wyzwania, konsultować i wspierać się w codziennym towarzyszeniu dzieciom.

Brak kar i nagród

Czerpiemy z wielu nurtów, a najważniejszy jest dla nas szacunek dla podmiotowości i wolności drugiego człowieka – dziecka.

Galeria

Zespół

nauczyciele

Igor
Od zawsze uwielbiałem spędzać czas z dziećmi i nie wyobrażam sobie innej pracy. Z wykształcenia jestem pedagogiem. Już na początku studiów zorientowałem się, że moje podejście do dzieci jest odmienne od tradycyjnego. Na początku kariery zawodowej miałem szczęście i zaszczyt opiekować się dziećmi wychowywanymi w nurcie NVC. Było to niezwykle rozwojowe doświadczenie, które pozwoliło mi odnaleźć swoje powołanie. Moją życiową misją stało się szerzenie podejścia do dzieci, które pozwala im wzrastać z poszanowaniem ich podmiotowości. Możliwość pracy w miejscu, które pozwala mi na realizowanie tej wizji napawa mnie wielką radością. Moimi zainteresowaniami są: filozofia (głównie wschodnia), buddyzm, kultura japońska i aikido.
Dorota
Dorota jest pedagogiem z wykształcenia i zamiłowania. Ukończyła studia magisterskie w Warszawie na kierunku pedagogika resocjalizacyjna i praca socjalna, a także studia podyplomowe w zakresie pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Prywatnie mama Oli. Jest osobą otwartą, pogodną i uśmiechniętą, zawsze pełną chęci do pracy. Ambitna, zdecydowana i prawdziwie pochłonięta sprawami dzieci. W swojej pracy kieruje się przede wszystkim miłością do dziecka, kocha dzieci i pracę z nimi. Moim życiowym celem jest praca z dziećmi, która daje mi ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego. Największą nagrodą dla mnie jest uśmiech moich podopiecznych. W swojej pracy stara się, aby dziecko było szczęśliwe i czuło się dobrze w miejscu, w którym przebywa, gdyż - jak mówił Janusz Korczak - "Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat".
Kinga
Z wykształcenia jestem pedagogiem. Posiadam dwie specjalizację: animatora i menedżera kultury, oraz edukację wczesnoszkolną z wychowaniem przedszkolnym. Obie są bliskie mojemu sercu. Animator, ponieważ czuję w sobie pierwiastek artystyczny i sztuka cieszy moją duszę. Jednak to właśnie praca z dziećmi jest tym co chcę robić w życiu. Bycie z dziećmi i asystowanie im w poznawaniu pozwala mi na nowo odkrywać świat. Kocham szczerość i spontaniczność jaką mają w sobie. Co właśnie sprawia, że dzięki nim praca jest piękniejsza. Jak powiedział Konfucjusz wybierz pracę, którą kochasz a nie przepracujesz ani jednego dnia w Twoim życiu 🙂 Jestem osobą niezwykle energiczną, kreatywną, cierpliwą i entuzjastycznie nastawioną do życia. Lubię podróże małe i duże. Jestem pasjonatką tańca z wielkim serduchem dla zwierząt.
Ola
Od kiedy pamiętam opiekowałam się dziećmi i zdobywałam różnorodne doświadczenia - poprzez wolontariaty, streetworking itp. Z dużym spokojem i indywidualnością staram się podchodzić do każdego dziecka. Jestem uważna na jego emocje, potrzeby i oczekiwania. Swoją przygodę z edukacją demokratyczną zaczęłam w Fundacji Bullerbyn. Pod okiem doświadczonych psychologów i pedagogów miałam możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego w pracy z dziećmi. Uzyskałam certyfikat Akademii Wychowawców Bullerbyn. Brałam także udział w Szkole Trenerów Edukacji Globalnej dla Najmłodszych organizowanej przez Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła" w Łodzi współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Lubię kontakt z naturą. Jazda rowerem, wycieczki do lasu i wędrówki po górach, to mój sposób na regenerację sił. W wolnych chwilach gram na ukulele.
Emilia
Cześć, mam na imię Emilka i w tym roku napisałam maturę. Przez ostatnie dwa lata mojej edukacji byłam na nauczaniu domowym i obecnie jestem na tzw. gap year. Tematem edukacji alternatywnej zainteresowałam się w zeszłym roku, kiedy byłam na stażu w organizacji Rośnie. Interesuję się psychologią, socjologią, literaturą i filmem, lubię spędzać mój czas twórczo i w przyszłości chciałabym pójść do szkoły filmowej. Bardzo cieszę się na okazję pracowania z dziećmi w przedszkolu Zielona Wieża i mam nadzieję, że będzie to doświadczenie rozwojowe zarówno dla mnie, jak i dla nich 🙂
Asia
"Od kilku lat fascynuje mnie praca z drugim człowiekiem. Początkowo w praktyce miałam kontakt z osobami dorosłymi, które cierpią na problemy emocjonalne. Następnie, pracowałam z grupami osób w różnym wieku w centrum społeczno-kulturalnym we francuskich Alpach. Codzienny kontakt z rodzinami i z dziećmi dawał mi wiele radości, satysfakcji i możliwość wspólnego odkrywania otaczającej rzeczywistości. Tam obserwowałam dzieci, które mają prawo do wyrażania emocji, odkrywania świata, mylenia się i współdecydowania. Poprzez te doświadczenia zdecydowałam, że chcę pracować z dziećmi zgodnie z podejściami, opierającymi się na szacunku, otwartej komunikacji, empatii i indywidualności każdego człowieka. W marcu 2017 roku, po powrocie do Polski trafiłam do Zielonej Wieży i od tej pory towarzyszę dzieciom i ich rodzicom. W wolnym czasie zajmuję się zielarstwem a także zgłębianiem kultury i języka francuskiego."
Natalia
"Jestem pedagogiem z zamiłowania. Poza pracą w Zielonej Wieży pracuję również w szkole specjalnej jako terapeuta ręki z dziećmi w wieku przedszkolnym. Posiadam przygotowanie pedagogiczne, a już niebawem uzyskam tytuł pedagoga specjalnego i neurologopedy. Kocham przebywać z dziećmi i patrzeć na świat w taki sposób w jaki one go widzą. Jestem mamą dwójki dzieci i wciąż uczę się tego dziecięcego świata. Ta nauka i odkrywanie prawdopodobnie nie skończą się nigdy, jest to jednak jedna z najlepszych przygód jakie w życiu mnie spotkały. Poza pracą i macierzyństwem pochłania mnie jeździectwo i podróże. "

WSPARCIE

Agnieszka
  • Certyfikowana trenerka Porozumienia Bez Przemocy (NVC)
  • Coach i psycholog
„W życiu szukam współodczuwania, przepływu między sobą a innymi ludźmi opartego na wzajemnym dawaniu z otwartym sercem” Marshall B. Rosenberg Od 2014r. na stałe współpracuje z Zieloną Wieżą, gdzie wspiera kadrę w codziennej pracy, uczestniczy w spotkaniach zespołu i prowadzi dla zespołu krótkie warsztaty z zakresu Porozumienia Bez Przemocy. Prywatnie mama dwójki dzieciaków, jej największych nauczycieli empatii i szczerości.
Martyna
"Hej! Jestem Martyna i pracuję z dziećmi odkąd skończyłam liceum. Na samym początku uczyłam języka angielskiego, a w trakcie studiów logopedycznych prowadziłam zajęcia jako instruktor artystyczny w lokalnym Domu Kultury. Utwierdziłam się wtedy w przekonaniu, że praca z dziećmi to coś, co chcę kontynuować w przyszłości. W 2018 roku zaczęłam pracę jako logopeda i od tamtej pory mam przyjemność prowadzić terapię dzieci w wieku przedszkolnym. Na moich zajęciach ćwiczymy przede wszystkim sprawność narządu artykulacyjnego, wymowę głosek, sprawności komunikacyjne i motorykę małą. Wszystko to oczywiście w formie zabawy :)"
Karolina
Jestem psycholożką i logopedką pracującą w nurcie niedyrektywnym. Prowadzę diagnozę i terapię z poszanowaniem Dziecięcych granic i potrzeb. Ważne jest dla mnie, aby Dziecko i Jego Rodzice czuli się bezpiecznie i komfortowo. W swojej pracy łączę podejście logopedyczne i psychologiczne. Lubię przyglądać się rozwojowi mowy z uwzględnieniem różnych perspektyw – widząc całego małego Człowieka. Od dziesięciu lat wspieram Dzieci i Rodziców zarówno na polu logopedycznym, jak i psychologicznym współpracując z przedszkolami, szkołami oraz poradniami psychologiczno – pedagogicznymi. Szkolę również studentów kierunków psychologicznych i medycznych z zakresu komunikacji z pacjentem. Obecnie współpracuję z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi. Swoją wiedzę i umiejętności pogłębiam i uaktualniam biorąc udział w szkoleniach i warsztatach specjalistycznych. Ukończyłam interdyscyplinarne studia doktoranckie z zakresu psychologii rozwojowej. Jestem także absolwentką szkolenia „Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów” oraz trenerką FamilyLab Polska. W szczególności interesuję się:
  • dziecięcymi lękami
  • rozwojem emocjonalnym Dzieci do 6 roku życia/regulacja emocji/samoregulacja
  • opóźnionym rozwojem mowy.
Prywatnie jestem mamą dwóch synków – Julka i Janka.
Patrycja
Cześć. Mam na imię Patrycja i z wykształcenia jestem magistrem logistyki, a od młodych lat kocham zabawy z dziećmi, opiekę nad nimi, udzielanie korepetycji z matematyki. Prywatnie jestem mamą 4-letniej Pauliny, która jest moją ogromną motywacją do rozwoju. Interesuję się bardzo metodą Marii Montessori. Bliskie mi jest podążanie za dzieckiem, akceptacja wszystkich emocji oraz porozumienie bez przemocy, zarówno z dziećmi jak i dorosłymi. Uwielbiam czytać książki psychologiczne, o rodzicielstwie i rozwoju dziecka.

Bardzo lubię tworzyć kartki okolicznościowe, albumy na zdjęcia, spacerować, jeździć na rowerze i podróżować. To mój sposób na ładowanie swojej energii 😉

Zielona Wieża to miejsce, które swoją filozofią inspiruje mnie od dawna i jestem bardzo szczęśliwa, że mogę być jego częścią 😉

Szukamy doświadczonych pedagogów, którzy chcieliby dołączyć do naszego zespołu.

Zapisy

Rekrutacja trwa, zapraszamy do kontaktu.
Można dołączyć w dowolnym
momencie roku.

Jak jest u nas?

„Lubię odprowadzać tam synka i z chęcią jeszcze towarzyszę mu przy śniadaniu bo uwielbiam tę atmosferę i całą ekipę Zielonej Wieży!!!!!”

„Dziękuję Wam wszystkim za podejście do Naszych dzieci pełne świadomości i empatii. One to doceniają i widzą, a to jest najlepsza rekomendacja. Życzyłabym takiego przedszkola sobie, dziś nie miałabym tyle do przepracowania ;)”

„Zielona Wieża jest miejscem, do którego mam pełne zaufanie. Wiem, że moja córka jest tam bezpieczna i że ma poczucie, że to co mówi, co czuje – jest ważne.”

Idee, które nas inspirują

Żaden nurt i podejście pedagogiczne nie jest dla nas dogmatem. Jest nim szacunek dla podmiotowości i wolności drugiego człowieka – dziecka, które znajdzie się z nami w Zielonej Wieży.

Najwięcej zaczerpnęliśmy z nurtów:

RODZICIELSTWA BLISKOŚCI

Przede wszystkim wiarę w moc budowania prawdziwej relacji opartej na szacunku do drugiego człowieka, choćby bardzo jeszcze młodego.

EDUKACJI DEMOKRATYCZNEJ

Przekonanie, że dzieci nie trzeba zachęcać do poznawania świata i nauki – wystarczy im tego nie utrudniać.

PEDAGOGIKI JESPERA JUULA

Wartości proponowane przez Jespera Juula - równa godność, odpowiedzialność osobista, integralność i autentyczność.

POROZUMIENIA BEZ PRZEMOCY

Wrażliwość na wzajemne potrzeby i empatyczne, prawdziwe usłyszenie drugiego człowieka.

PEDAGOGIKI MARII MONTESSORI

Uważną obserwację i podążanie za aktualnymi, indywidualnymi potrzebami i zainteresowaniami każdego dziecka.

Opłaty

aktualnosci
  • 1 790 zł miesięcznie, pakiet w godzinach 8.00 – 13.00, wyżywienie 6 zł / dzień
  • 1 990 zł miesięcznie, pakiet w godzinach 8.00 – 15.00, wyżywienie 15 zł / dzień
  • 2 190 zł miesięcznie, pakiet w godzinach 8.00 – 17.00, wyżywienie 16 zł / dzień

Kontakt

Zielona Wieża Włochy
Przedszkole i żłobek

ul. Sabały 29 A, Warszawa
605 034 765
[email protected]
ZielonaWiezaWlochy


    FacebookZnajomiWyszukiwarka internetowa (prosimy o podanie wyszukiwanej frazy w polu Inne)Inne (jakie?)

    (*) pola wymagane

    Projekt 2021

    Kliknij, aby dowiedzieć się więcej

    Mamy WSPANIAŁE WIEŚCI!

    👉 25 nowych miejsc dla przedszkolaków
    👉 dofinansowanych z budżetu Unii Europejskiej
    👉 czesne (z wyżywieniem): 620 zł przez rok (od 1.12.2021 do 30.11.2022)
    👉 start grupy: grudzień 2021 r.
    👉 składanie dokumentów w dniach 25-29.10.2021
    👉 zapraszamy do kontaktu w celu umówienia spotkania rekrutacyjnego: 577-929-737 lub [email protected]
    👉 istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych dni próbnych

    Wyniki rekrutacji

    Dogoterapia - zapytanie o cenę

    I.
    Podstawowe informacje
    Zamawiający:     Jesteśmy Blisko Sp. z o.o.,
    NIP: 1182164936, REGON: 369391658, KRS: 0000716643.
    Adres: ul. Chlewińska 18 lok. 18, 01-695 Warszawa

    Zamówienie realizowane jest w związku z realizacją projektu „Rozbudowujemy Zieloną Wieżę we Włochach” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej X „EDUKACJA DLA ROZWOJU REGIONU”, Działanie 10.1 „Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży”, Poddziałanie 10.1.4 „Edukacja przedszkolna” zgodnie z umową RPMA.10.01.04-14-c498/19-00.

    II.
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie dodatkowych zajęć wyrównujących szanse edukacyjne 50 dzieci uczęszczających do przedszkola Zielona Wieża Włochy z zakresu dogoterapii w okresie 01.01.2022 – 31.12.2022.
    Adres realizacji: ul. Sabały 29a, 02-174 Warszawa
    Forma zatrudnienia: umowa cywilno-prawna
    Zajęcia realizowane w 4 grupach po 12-13 dzieci przez 1h na każdą grupę, średnio 4 godziny/tydzień, minimalna liczba godzin zajęć: 160
    Okres ważności oferty od daty jej wystawienia: co najmniej 30 dni

    III.
    Warunki udziału w postępowaniu
    W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy posiadający:
    1) Uprawnienia w formie ukończonego kursu lub szkolenia w zakresie trenera psów lub instruktora szkolenia psów (dogoterapia lub kynoterapia). Wymóg odnosi się do każdej osoby bezpośrednio prowadzącej zajęcia.
    2) Psy zaszczepione przeciwko wściekliźnie, regularnie odrobaczane, bez przejawów agresji i problemów behawioralnych

    Oferta powinna zostać złożona do dnia 08.03.2022 r. na adres mailowy [email protected] i zawierać cenę brutto za godzinę zajęć oraz oświadczenie oferenta o posiadaniu uprawnień do prowadzenia zajęć oraz aktualnych szczepień i odrobaczenia psa.

    Original play - zapytanie o cenę

    I.
    Podstawowe informacje
    Zamawiający:     Jesteśmy Blisko Sp. z o.o.,
    NIP: 1182164936, REGON: 369391658, KRS: 0000716643.
    Adres: ul. Chlewińska 18 lok. 18, 01-695 Warszawa

    Zamówienie realizowane jest w związku z realizacją projektu „Rozbudowujemy Zieloną Wieżę we Włochach” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi priorytetowej X „EDUKACJA DLA ROZWOJU REGIONU”, Działanie 10.1 „Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży”, Poddziałanie 10.1.4 „Edukacja przedszkolna” zgodnie z umową RPMA.10.01.04-14-c498/19-00.

    II.
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie dodatkowych zajęć wyrównujących szanse edukacyjne 50 dzieci uczęszczających do przedszkola Zielona Wieża Włochy z zakresu ogólnorozwojowych zajęć psychoruchowych Original Play w okresie 01.01.2022 – 31.12.2022.
    Adres realizacji: ul. Sabały 29a, 02-174 Warszawa
    Forma zatrudnienia: umowa cywilno-prawna
    Zajęcia realizowane w 4 grupach po 12-13 dzieci przez 1h na każdą grupę, średnio 4 godziny/tydzień, minimalna liczba godzin zajęć: 160
    Okres ważności oferty od daty jej wystawienia: co najmniej 30 dni

    III.
    Warunki udziału w postępowaniu
    W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy posiadający:
    1) Uprawnienia w formie ukończonego kursu kursu Original Play. Wymóg odnosi się do każdej osoby bezpośrednio prowadzącej zajęcia.

    Oferta powinna zostać złożona do dnia 08.03.2022 r. na adres mailowy [email protected] i zawierać cenę brutto za godzinę zajęć oraz oświadczenie oferenta o posiadaniu uprawnień do prowadzenia zajęć.