Zielona Wieża Włochy
Każdy potrzebuje przyjaznego otoczenia, żeby wzrastać. Nabierać siły, kompetencji, uczyć się i nawiązywać relacje. Bawić się, śmiać do rozpuku, popełniać błędy i próbować jeszcze raz. Być sobą. Takim, jakim jest w danym momencie.
Ideą bliską naszemu sercu jest rodzicielstwo bliskości, empatyczna komunikacja (NVC), edukacja demokratyczna i pedagogika Marii Montessori. Nie jesteśmy klasycznym przedszkolem montessoriańskim, nie ma u nas obowiązkowej, trwającej przez z góry określony czas pracy własnej, z pomocy montessoriańskich dzieci korzystają zarówno zgodnie z ich przeznaczeniem, jak i w sposób, jaki ich w danym momencie ekscytuje.
Elementy podejścia montessoriańskiego, jakie są obecne w naszej codzienności to:
– podmiotowe, niedyrektywne podejście do dziecka
– nauczyciel jako obserwator, podążający za potrzebami dziecka,
– swoboda wyboru aktywności
– wspieranie samodzielności (ubieranie, jedzenie, itp.)
– przygotowana przestrzeń w taki sposób, że dzieci same mogą sięgać po pomoce, zabawki, książki
– pomoce Montessori/ materiały przygotowane przez nauczycieli z myślą
o potrzebach konkretnego dziecka
– grupa mieszana wiekowo
– wspólne dbanie o porządek (uczenie dzieci odkładania pomocy/zabawek/książek na miejsce; kręgi porządkowe)
– kręgi (na których są m.in. lekcje ciszy; prezentacje, dzielenie się przeżyciami).
Dużą wagę przywiązujemy do tego, co dzieci jedzą, bo wierzymy, że ma to ogromne znaczenie nie tylko dla ich zdrowia, ale i samoregulacji (radzenia sobie z emocjami, w myśl podejścia self-reg). Nasze dzieci karmi mała rodzinna firma cateringowa, którą poza wyczuciem smaku i wartości odżywczych cenimy za elastyczność i indywidualne podejście do potrzeb żywieniowych naszych dzieci.
Każdego dnia wychodzimy na dwór (poza alarmem smogowym), w myśl zasady, że nie ma złej pogody, są tylko niewłaściwe ubrania. Dzieciom towarzyszy anglojęzyczny nauczyciel.
Współtworzymy to miejsce z kadrą, która współdzieli nasze wartości, jest autentyczna, empatyczna i która razem z nami zmierza w stronę turkusowej organizacji. Równie ważnym członkiem naszego zespołu jest Magia – pies, który towarzyszy dzieciom, kojąc swą obecnością, a także ucząc je m.in. wrażliwości i poszanowania granic.
Zielona Wieża Włochy znajduje się w cichym, wolnostojącym domu z dużym ogrodem, nieopodal służewskiego centrum biznesowego.
Przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
W naszym przedszkolu mamy do dyspozycji dwie sale, w których jest przestrzeń dla 25 dzieci.

Spokojna, przyjazna dzieciom przestrzeń

Dwujęzyczny nauczyciel

Własny ogród
Zielona Wieża nie jest zwykłym przedszkolem ani zwykłym żłobkiem. Tworzymy miejsce, w którym dzieci nie są przedmiotem żadnego programu. Nie oczekujemy od nich nabycia takich lub innych umiejętności w określonym czasie. Nie osaczamy ich gąszczem zajęć dodatkowych, które mają uczynić z nich „młodych geniuszy”.

Idee, które nas inspirują
Żaden nurt i podejście pedagogiczne nie jest jednak dla nas dogmatem. Jest nim szacunek dla podmiotowości i wolności drugiego człowieka – dziecka, które znajdzie się z nami w Zielonej Wieży.
Najwięcej zaczerpnęliśmy z nurtów:
Nasz zespół
nauczyciele





Od zawsze uwielbiałem spędzać czas z dziećmi i nie wyobrażam sobie innej pracy. Z wykształcenia jestem pedagogiem. Już na początku studiów zorientowałem się, że moje podejście do dzieci jest odmienne od tradycyjnego. Na początku kariery zawodowej miałem szczęście i zaszczyt opiekować się dziećmi wychowywanymi w nurcie NVC. Było to niezwykle rozwojowe doświadczenie, które pozwoliło mi odnaleźć swoje powołanie. Moją życiową misją stało się szerzenie podejścia do dzieci, które pozwala im wzrastać z poszanowaniem ich podmiotowości. Możliwość pracy w miejscu, które pozwala mi na realizowanie tej wizji napawa mnie wielką radością. Moimi zainteresowaniami są: filozofia (głównie wschodnia), buddyzm, kultura japońska i aikido.

Jestem psycholożką i logopedką pracującą w nurcie niedyrektywnym. Prowadzę diagnozę i terapię z poszanowaniem Dziecięcych granic i potrzeb. Ważne jest dla mnie, aby Dziecko i Jego Rodzice czuli się bezpiecznie i komfortowo. W swojej pracy łączę podejście logopedyczne i psychologiczne. Lubię przyglądać się rozwojowi mowy z uwzględnieniem różnych perspektyw – widząc całego małego Człowieka. Od dziesięciu lat wspieram Dzieci i Rodziców zarówno na polu logopedycznym, jak i psychologicznym współpracując z przedszkolami, szkołami oraz poradniami psychologiczno – pedagogicznymi. Szkolę również studentów kierunków psychologicznych i medycznych z zakresu komunikacji z pacjentem. Obecnie współpracuję z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.
Swoją wiedzę i umiejętności pogłębiam i uaktualniam biorąc udział w szkoleniach i warsztatach specjalistycznych. Ukończyłam interdyscyplinarne studia doktoranckie z zakresu psychologii rozwojowej.
Jestem także absolwentką szkolenia „Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów” oraz trenerką FamilyLab Polska. W szczególności interesuję się:- dziecięcymi lękami
- rozwojem emocjonalnym Dzieci do 6 roku życia/regulacja emocji/samoregulacja
- opóźnionym rozwojem mowy.

Z wykształcenia jestem pedagogiem. Posiadam dwie specjalizację: animatora i menedżera kultury, oraz edukację wczesnoszkolną z wychowaniem przedszkolnym. Obie są bliskie mojemu sercu. Animator, ponieważ czuję w sobie pierwiastek artystyczny i sztuka cieszy moją duszę. Jednak to właśnie praca z dziećmi jest tym co chcę robić w życiu. Bycie z dziećmi i asystowanie im w poznawaniu pozwala mi na nowo odkrywać świat. Kocham szczerość i spontaniczność jaką mają w sobie. Co właśnie sprawia, że dzięki nim praca jest piękniejsza. Jak powiedział Konfucjusz wybierz pracę, którą kochasz a nie przepracujesz ani jednego dnia w Twoim życiu 🙂
Jestem osobą niezwykle energiczną, kreatywną, cierpliwą i entuzjastycznie nastawioną do życia. Lubię podróże małe i duże. Jestem pasjonatką tańca z wielkim serduchem dla zwierząt.

Od kiedy pamiętam opiekowałam się dziećmi i zdobywałam różnorodne doświadczenia - poprzez wolontariaty, streetworking itp.
Z dużym spokojem i indywidualnością staram się podchodzić do każdego dziecka. Jestem uważna na jego emocje, potrzeby i oczekiwania.
Swoją przygodę z edukacją demokratyczną zaczęłam w Fundacji Bullerbyn. Pod okiem doświadczonych psychologów i pedagogów miałam możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego w pracy z dziećmi. Uzyskałam certyfikat Akademii Wychowawców Bullerbyn.
Brałam także udział w Szkole Trenerów Edukacji Globalnej dla Najmłodszych organizowanej przez Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła" w Łodzi współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Lubię kontakt z naturą. Jazda rowerem, wycieczki do lasu i wędrówki po górach, to mój sposób na regenerację sił. W wolnych chwilach gram na ukulele.